Nové Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport s karosářskými díly z biovláken

Nové Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport s karosářskými díly z biovláken

Porsche představuje tři roky po premiéře prvního modelu Cayman GT4 Clubsport jeho nástupce. Nový 718 Cayman GT4 Clubsport vznikl důsledným zdokonalením úspěšného modelu z Weissachu. Závodní vůz s motorem uprostřed, v podobě blízké sériové výrobě, se poprvé dodává ve dvou variantách. „Trackday“ zaujme ambiciózní řidiče, kteří mají jízdu na závodním okruhu jako své hobby, zatímco „Competition“ je určen pro národní i mezinárodní seriály závodů.

Ještě výkonnější, rychlejší a trvale udržitelnější vůz pro závodní okruhy

Vývoj nového modelu 718 Cayman GT4 Clubsport se zaměřil nejen na další zlepšení ovladatelnosti vozidla a dosažení ještě rychlejších časů na kolo, ale také na využívání trvale udržitelných surovin. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport disponuje jako první sériově vyráběný závodní automobil díly karoserie z kompozitu vyztuženého biovlákny. Dveře na straně řidiče i spolujezdce a zadní spoiler jsou vyrobeny z kombinace přírodních vláken, získávaných především ze zbytků zemědělské produkce, jako jsou lněná nebo konopná vlákna. Výsledné díly mají z hlediska hmotnosti a tuhosti podobné vlastnosti jako kompozity vyztužené uhlíkovými vlákny.

Model 718 GT4 Clubsport je poháněn šestiválcovým motorem „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a nejvyšším výkonem 313 kW (425 k). V porovnání s předchůdcem došlo k nárůstu výkonu o 40 k. Hnací síla je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky Porsche a mechanické uzávěrky zadního diferenciálu. Přední náprava s lehkými pružinovými vzpěrami pochází z většího modelu 911 GT3 Cup. Velkoryse dimenzovaná brzdová soustava je vybavena kotoučovými brzdami z oceli s průměrem 380 milimetrů vpředu i vzadu. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se vyznačuje také opravdu nízkou hmotností, pouhých 1320 kilogramů, a jeho sériová výbava zahrnuje bezpečnostní rám přivařený ke skeletu karoserie, závodní skořepinové sedadlo a šestibodové bezpečnostní pásy.

Základní varianta „Trackday“ osloví amatérské závodní jezdce, kteří chtějí závodní vůz používat bez velkých výdajů na závodních okruzích v rámci soukromých a klubových akcí. Vozidlo disponuje neměnným nastavením tlumičů, které v kombinaci s deaktivovatelnými asistenčními systémy ABS, ESC a systémem řízení trakce zaručuje předvídatelné chování vozidla při jízdě na limitu. Rovněž sériově se dodává klimatizace, vyprošťovací otvor ve střeše, ruční hasicí přístroj a bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů. Servis a údržbu vozidla, které není homologováno pro provoz na veřejných komunikacích, zajišťují všechna Porsche Centra. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Trackday“ stojí 134 000 EUR plus DPH.

Verze „Competition“ disponuje řadou prvků výbavy, které naleznou uplatnění při ostrém závodním nasazení. Například tlumiče nabízejí tři různá nastavení. Bezpečnostní nádrž o objemu 115 litrů je vhodná i pro vytrvalostní závody. Rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu lze plynule měnit systémem vahadel. Rychlé zastávky v boxech zaručuje integrovaný pneumatický zvedák. Odnímatelný závodní volant z modelu 911 GT3 R nabízí rozmanité možnosti nastavení v přímém zorném poli řidiče. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti v závodech poskytuje automatické hasicí zařízení. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Competition“ je k dispozici za cenu 157 000 EUR bez DPH.

„V novém modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vězí ještě výrazně více závodních genů než v jeho úspěšném předchůdci,“ říká Fritz Enzinger, vedoucí divize motoristického sportu společnosti Porsche. „Výkon motoru výrazně vzrostl. Zároveň jsme dokázali zvýšit přítlak a přístrojová deska je nyní ještě více podřízena požadavkům jezdce. Jsem přesvědčen o tom, že budeme schopni navázat na vynikající prodejní výsledky předchůdce, který se může pochlubit 421 dodanými vozy.“

Obě varianty lze již objednávat, první vozy budou předávány týmům a jezdcům na celém světě od února.

Technické údaje modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (typ 982)

Koncept:

Jednomístný závodní automobil bez homologace pro silniční provoz, s technikou odvozenou ze sériové výroby

Motor:

Hliníkový šestiválcový motor „boxer“, uložený uprostřed před zadní nápravou v nepoddajných ložiscích

Zdvihový objem 3800 cm³; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm

Nejvyšší výkon: 313 kW (425 k) při 7500 min-1

Nejvyšší otáčky: 7800 min-1

Nejvyšší točivý moment: 425 N.m při 6600 min-1

Kompresní poměr: 12,5:1

Chladicí soustava optimalizovaná pro závodní nasazení, řízení provozní teploty pro motor i převodovku

4 ventily na válec, systém VarioCam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů

Palivo: bezolovnatý benzin s oktanovým číslem minimálně 98

Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9), optimalizovaná pro závodní nasazení

Integrovaná mazací soustava se suchou klikovou skříní

Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB

Převodné ústrojí:

Pohon zadních kol

6stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a optimalizovaným řízením pro závodní nasazení

Vyztužený dvouhmotový setrvačník

Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje

Uzávěrka diferenciálu, optimalizovaná pro motoristický sport

Karoserie:

Skelet karoserie s lehkou konstrukcí z hliníkových a ocelových dílů

Bezpečnostní prostorový rám přivařený ke karoserii, homologovaný v souladu s článkem 277 předpisů FIA

Přední víko s rychloupínacími prvky

Zadní víko s rychloupínacími prvky

Pevný zadní spoiler s horním uchycením z kompozitu vyztuženého přírodními vlákny, včetně krajních ploch, nosníky z hliníku (černé) a integrovaná odtoková hrana z uhlíkového kompozitu (Gurneyova aerodynamická přítlačná lišta)

Dveře řidiče a spolujezdce z kompozitů vyztužených přírodními vlákny

Střecha včetně otvoru pro vyproštění jezdce v souladu s článkem 275a předpisů FIA

Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem individuálně nastavitelných opěr těla jezdce (v souladu s předpisem FIA 8862/2009 – nejnovější požadavky FIA)

Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Competition“)

Příprava pro pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Trackday“)

Příprava pro bezpečnostní síť

Poutka pro odtah na přídi a zádi s homologací FIA

Specifická středová konzola pro motoristický sport s rozšířenou funkčností a přizpůsobenou využitelností

Šestibodový bezpečnostní pás

Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Competition“)

Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Trackday“)

Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Podvozek:

Přední náprava:

Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol

Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska

Náboje kol s otvory pro pět šroubů

Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)

Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)

Řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem

Specifický příčný zkrutný stabilizátor se 3 otvory

Zadní náprava:

Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol

Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska

Náboje kol s otvory pro pět šroubů

Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)

Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)

Oboustranně nastavitelný specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdová soustava:

Přední náprava:

Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení

Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm

Závodní brzdové obložení

Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)

Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)

Zadní náprava:

Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení

Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm

Závodní brzdové obložení

Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)

Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)

Elektrická a elektronická výbava:

Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat
Rozšířený systém pro diagnostiku závad prostřednictvím zkušebního zařízení PIWIS Motorsport

Aplikace Porsche Track Precision Race App

Integrovaný spínač pro měření času na kolo prostřednictvím signálu GPS

Elektronické ovládání škrticí klapky

Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Competition“)

Akumulátor 12 V, 70 Ah (AGM), s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Trackday“)

Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)

Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)

Centrální hasicí zařízení v souladu s předpisy FIA („Competition“)

Ruční hasicí přístroj („Trackday“)

Klimatizace

Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka

Multifunkční volant z uhlíkového kompozitu pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce a rychloupínacím systémem („Competition“)

Multifunkční volant pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce („Trackday“)

Středová konzola pro motoristický sport se spínačem provozních charakteristik systémů ABS, ESC, TC a spínačem přednastavených hodnot obvodu pneumatik

Hmotnosti a rozměry:

Hmotnost: 1320 kg

Vnější délka: 4456 mm

Vnější šířka: 1778 mm

Vnější výška: 1238 mm

Rozvor náprav: 2456 mm

Kola/pneumatiky:

Přední náprava:

Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 9J x 18 ET 28 s otvory pro 5 šroubů

Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18

Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18

Zadní náprava:

Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 10,5J x 18,5 ET 53 s otvory pro 5 šroubů

Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18

Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18

Barva:

Vodou ředitelný lak

Karoserie: bílá C9A

Interiér: bílá barva s vysokým obsahem pigmentu, bez čirého laku

Termín dodání:

Od února 2019

Datum zveřejnění

7.1.2019

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.9298 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál