Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport oslavilo světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles. Závodní verze sériově vyráběného silničního sportovního vozu 911 GT2 RS* ohromí svým vzhledem a nabídne nejvyšší výkon 515 kW (700 k). Výroba je omezena na 200 vozů. Jejich majitelé se s nimi budou moci účastnit klubových sportovních akcí a vybraných podniků motoristického sportu. „Naši zákazníci budou moci usedat za volant vozu GT2 RS Clubsport nejen při jízdách pro veřejnost na závodních okruzích, ale v nadcházejících letech také v rámci mezinárodních závodů. Za tím účelem vedeme v současnosti velmi produktivní jednání s organizátorem závodů SRO,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT.
Stejně jako u typu 935, představeného před devíti týdny, vychází technika závodního vozu z Weissachu z vysokovýkonného sportovního vozu 911 GT2 RS. Oba závodní vozy sdílejí se silničním modelem velmi moderní šestiválcový „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Hnací síla vzadu uloženého motoru je přenášena na zadní kola s šířkou 310 mm prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Porsche (PDK) s tuhým uložením. Stejně jako u všech ostatních závodních verzí modelu 911 ovládá řidič řazení páčkami, umístěnými ve snadném dosahu na volantu. Uložení motoru za zadní nápravou zaručuje vynikající trakci a brzdné výkony. Na přední nápravě zajišťují vynikající hodnoty zpomalení závodní šestipístkové jednodílné třmeny z hliníku v kombinaci s ocelovými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 390 milimetrů. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové třmeny a kotouče s průměrem 380 milimetrů.
Stejně jako 911 GT2 RS s homologací pro silniční provoz disponuje i verze Clubsport s hmotností pouhých 1390 kilogramů stabilizačním systémem Porsche Stability Management (PSM) včetně protiprokluzového systému a protiblokovacího systému (ABS). Asistenční systémy lze individuálně nastavit nebo zcela deaktivovat pomocí spínače provozních charakteristik na středové konzole v závislosti na jízdní situaci.
Volant z uhlíkového kompozitu a za ním uložený barevný displej modelu 911 GT2 RS Clubsport pochází z typu 911 GT3 R modelového roku 2019. Robustní ochranný rám pro případ převrácení poskytuje ve spojení se závodním skořepinovým sedadlem a šestibodovými bezpečnostními pásy maximální bezpečnost. Optimální chlazení interiéru má na starosti klimatizace.
Nové Porsche 911 GT2 RS Clubsport lze již objednávat za cenu 405 000 EUR plus DPH. Zákazníci obdrží svá vozidla od května 2019 v rámci exkluzivní předávací akce.
Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol, kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami, vyztužené spojovací tyče; řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem; specifický příčný zkrutný stabilizátor
Víceprvková náprava; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol; kovaná příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami; vyztužené spojovací tyče; specifický příčný zkrutný stabilizátor
Dva oddělené brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu.
Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 390 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám
Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 380 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám
Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
10,5J x 18 ET 28 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 27/65-R18
Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny
12,5J x 18 ET 46 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 31/71-R18
Vodou ředitelný bílý lak
405 000 EUR plus DPH. Předávání vozidel od května 2019
*911 GT2 RS: Kombinovaná spotřeba paliva 11,8 l/100 km; kombinované emise CO2 269 g/km
1.12.2018
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.