Druhé a třetí místo pro tým TOYOTA GAZOO Racing

Druhé a třetí místo pro tým TOYOTA GAZOO Racing

Soutěžní tým TOYOTA GAZOO Racing WRT si ve velšské RAC Rallye dojel pro dvojí pódiové umístění, čímž opět zvýšil svůj náskok v bodování mistrovství světa továrních týmů. Jde o čtvrtý podnik v řadě, kdy vozy Toyota Yaris WRC dojely mezi třemi nejlepšími. Jari-Matti Latvala se v posledním dni zapojil do boje o vítězství v rallye, avšak nakonec skončil na druhém místě. Zatímco Esapekka Lappi dojel celkově jako třetí.

Poslední závodní den zahrnoval pět rychlostních zkoušek: tři v lesích severního Walesu a dva průjezdy čistě asfaltovou rychlostní zkouškou s cílem ve Llandudnu. Latvala startující s odstupem pouhých 4,4 sekundy za vedoucím jezdcem vyrazil ráno výborně, vybojoval si erzetové vítězství v superspeciálce č. 20 a posunul se na první místo. V bojovné náladě pokračoval až do samotného konce, aby nakonec dorazil pouhých 10,6 vteřin za vítězným jezdcem. To současně pro Latvalu znamená třetí pódiové umístění v rámci posledních čtyř podniků.

Lappi ráno zahájil s náskokem pouhých 1,7 sekundy před čtvrtým v pořadí, avšak vítězstvím v superspeciálce č. 19 si svoji výhodu okamžitě zvýšil. Rallye zakončil s rezervou přes půl minuty, a v průběhu posledních pěti kol mistrovství světa tak již potřetí vystoupil na pódium. Díky výsledkům Latvaly a Lappiho se týmu TOYOTA GAZOO Racing WRT podařilo zvýšit náskok v mistrovství továrních týmů na 20 bodů.

Ott Tänak byl v sobotu odpoledne bohužel nucen odstoupit, avšak v neděli se opět vrhl do boje a získal čtyři body za druhé místo za Latvalou v Power Stage na SS20. To znamená, že dvě kola před koncem sezóny je estonský jezdec 21 bodů za prvním v pořadí v boji o titul mistra světa.

Tommi Mäkinen (šéf týmu): „Jari-Matti dnes předvedl nádherný souboj. Zkusil do toho dát vše, ale zdá se, že Ogier byl tentokrát příliš silný. Je skvělé opět vidět dvě z našich posádek na stupních vítězů a tento výsledek zároveň znamená, že to pro nás dobře vypadá i v mistrovství továrních týmů. Samozřejmě nás stále mrzí, co se v neděli stalo Ottovi. Jeho úsilí v mistrovství jezdců se tím zkomplikovalo, ale stále je ve hře spousta bodů a Ott je momentálně jasně nejsilnější jezdec, takže vše by se ještě mohlo v dobré obrátit. Myslím, že až do Austrálie nebude o ničem rozhodnuto."

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 7): „Dnes to byla skvělá bitva a souboj jsem si opravdu užil. První dvě erzety mi vyšly skvěle, ale v posledním průjezdu se to zhatilo. Možná za to může volba obutí: jednou jsem použil měkké obutí a na šotolině to nemělo tak dobrý grip. Pro tým je to hodně důležitý výsledek pro zisk mistrovského titulu továrních týmů, ale zároveň i pro mne: vybojovat několik pódiových umístění za sebou je moc pěkné.“

Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8): „Dnes jsme pouze odvedli svoji práci, a to bylo získat nějaké body v Power Stage a poté dojet do cíle. Dnes jsme o moc víc už udělat nemohli. Stále jsme ve hře o mistrovský titul, ale situace se nám tímto zkomplikovala. Nebude to snadné, ale budeme bojovat až do samotného konce.“

Esapekka Lappi (jezdec, vůz č. 9): „Z tohoto výsledku mám docela radost. Jde o důležité body, zejména pro tým. V ranním průjezdu byl výkon opravdu výborný: Obhájili jsme naše třetí místo a podařilo se nám zajet nejrychlejší čas, což je vždy pěkné. Získali jsme velký náskok a pak už stačilo dopravit vůz bezpečně do cíle, což se podařilo.“

A co bude následovat?

Katalánská rallye (Španělsko, 25.-28. října) je jediným kolem WRC pořádaným na šotolině a současně na asfaltu. Týmy po jednom dni stráveném na šotolině musejí během servisního intervalu o délce 75 minut přestavět vozy na specifikaci pro asfalt. Následné asfaltové rychlostní zkoušky probíhají na hladkých, rychlých a plynulých cestách, svým charakterem podobných závodním okruhům.

Datum zveřejnění

8.10.2018

Zdroj informací

Toyota

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2786 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál