Světová premiéra: Exkluzivní nová série vozů Porsche 935

Světová premiéra: Exkluzivní nová série vozů Porsche 935

Značka Porsche představila v rámci akce Rennsport Reunion pro historické závodní automobily na závodním okruhu Laguna Seca Raceway nový typ 935. Závodní vůz o výkonu 515 kW (700 k), jehož karoserie připomíná legendární závodní vozy Porsche 935/78, bude vyroben v malé sérii 77 kusů. „Tento neobyčejný automobil je narozeninovým dárkem od divize Porsche Motorsport pro fanoušky na celém světě,“ říká Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT. „Vzhledem k tomu, že tento automobil není homologován, nemuseli se inženýři a designéři ohlížet na běžné předpisy a měli patřičnou volnost ve své tvůrčí činnosti.“

Závodní vůz kategorie Clubsport s výkonem 700 k jako dárek k výročí 70 let sportovních vozů Porsche

Technika závodního vozu pro podniky kategorie Clubsport a soukromé tréninky na závodním okruhu vychází z vysokovýkonného sportovního vozu 911 GT2 RS. Stejně jako u historického vzoru byly velké části karoserie nahrazeny, resp. doplněny díly z uhlíkového kompozitu. Typ 935 s aerodynamicky tvarovanou zádí má vnější délku 4,87 metru. Vnější šířka exkluzivního závodního vozu kategorie Clubsport je 2,03 metru.

Pozoruhodný aerodynamický koncept byl zcela nově vyvinut jako vzpomínka na závodní vůz Porsche 935/78 z Le Mans, který byl fanoušky přezdíván „Moby Dick“ vzhledem k protaženému tvaru značně rozšířené karoserie s bílou základní barvou. Markantní otvory na předních blatnících pro odvádění vzduchu z podběhů kol, jimiž je vybaven také vůz 911 GT3 R pro zákaznický sport v kategorii GT3, zvyšují přítlak na přední nápravě. Zadní spoiler s šířkou 1909 milimetrů a hloubkou 400 milimetrů přispívá k vyvážené aerodynamice.

Mnoho detailů vnějšího designu cituje úspěšná vozidla z historie značky Porsche v motoristickém sportu. Zatímco aerodynamické kryty kol připomínají vozy 935/78, byly zadní svítilny LED na krajních plochách zadního spoileru inspirovány závodním vozem 919 Hybrid kategorie LMP1. Vnější zpětná zrcátka pocházejí z typu 911 RSR, letošního vítěze vytrvalostního závodu v Le Mans, viditelné koncovky výfukové soustavy z titanu napodobují Porsche 908 z roku 1968.

Tyto citáty pokračují i v interiéru. Hlavice řadicí páky v designu z vrstveného dřeva připomíná svým vzhledem závodní vozy 917, 909 Bergspyder nebo supersportovní vůz Carrera GT. Volant z uhlíkového kompozitu a za ním umístěný barevný displej byl pro typ 935 převzat z verze 911 GT3 R modelového roku 2019. Robustní bezpečnostní prostorový rám zaručuje ve spojení se závodním skořepinovým sedadlem a šestibodovým bezpečnostním pásem maximální bezpečnost. Na přání je k dispozici druhé sedadlo na straně spolujezdce. Optimální chlazení vnitřního prostoru zajišťuje klimatizace.

Nový model 935 je poháněn velmi moderním šestiválcovým motorem „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který je dalekosáhle identický se sériově vyráběným, vysokovýkonným agregátem modelu 911 GT2 RS s homologací pro silniční provoz. Hnací síla vzadu uloženého motoru je přenášena prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Porsche (PDK) s nepoddajným uložením na zadní kola s pneumatikami o šířce 310 milimetrů. Stejně jako u silničních verzí GT modelu 911 řadí řidič pomocí páček umístěných ve snadném dosahu na volantu. Pro modely 911 typické rozložení hmotnosti zaručuje vynikající úroveň trakce a brzdných výkonů. K mimořádným hodnotám zpomalení přispívají na přední nápravě závodní šestipístkové jednodílné hliníkové brzdové třmeny v kombinaci s ocelovými drážkovanými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením a průměrem 380 milimetrů. Zadní náprava je vybavena čtyřpístkovými třmeny a brzdovými kotouči o průměru 355 milimetrů.

Stejně jako model 911 GT2 RS, homologovaný pro silniční provoz, disponuje model 935 s hmotností 1380 kilogramů stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management) včetně systému řízení trakce a protiblokovacího systému (ABS). Asistenční systémy lze samostatně nastavovat nebo kompletně deaktivovat pomocí spínače na středové konzole v závislosti na konkrétní jízdní situaci.

Nové Porsche 935 mohou zákazníci již objednávat za cenu 701 948 EUR plus DPH. Zákazníkům budou vozidla předávána od června 2019 v rámci exkluzivních předávacích akcí.

Technické údaje modelu Porsche 935 (typ 991, 2. generace)

Koncept:

  • Jednomístný závodní automobil bez homologace, s technikou odvozenou ze sériové výroby.
  • Výchozí model: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

Hmotnosti/rozměry:

  • Hmotnost: cca 1380 kg
  • Vnější délka: 4865 mm
  • Vnější šířka: 2034 mm (včetně vnějších zpětných zrcátek)
  • Vnější výška: 1359 mm
  • Rozvor náprav: 2457 mm

Motor:

  • Kapalinou chlazený hliníkový šestiválcový motor „boxer“, přeplňovaný dvěma výfukovými turbodmychadly, uložený vzadu v nepoddajných ložiscích; zdvihový objem 3800 cm³; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm; nejvyšší výkon cca 515 kW (700 k)
  • 4 ventily na válec, systém Vario-Cam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
  • Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9)
  • Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB
  • Výfuková soustava se zadním tlumičem výfuku, dvojitá koncovka výfuku uprostřed v historickém stylu

Převodné ústrojí:

  • 7stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a krátkými dráhami
  • řazeníDvouhmotový setrvačník
  • Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
  • Optimalizovaná uzávěrka diferenciálu pro motoristický sport

Karoserie:

  • Skelet karoserie s optimalizovanou hmotností, kombinace hliníkových a ocelových dílů, vnější díly karoserie z uhlíkových kompozitů, vylepšující aerodynamiku a stabilitu
  • Zadní spoiler s integrovanými zadními svítilnami
  • Větší otvory pro přívod vzduchu s integrovanými hlavními světlomety LED ve 4bodovém designu
  • Odnímatelné střešní okno v souladu s článkem 275a předpisů FIA
  • Vnější zpětná zrcátka s optimalizovanou aerodynamikou
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu benzinu v souladu s článkem 253 předpisů FIA v přední části vozu, na přání s hrdlem pro rychlé doplňování paliva
  • Bezpečnostní prostorový rám
  • Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem opěr těla v souladu s předpisem FIA 8862/2009
  • 6bodový bezpečnostní pás
  • Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami
  • Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Podvozek:

Přední náprava: Vzpěry McPherson; kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí a velmi odolnými kulovými ložisky, upevnění kol centrální maticí; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami, vyztužené spojovací tyče; řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Zadní náprava: Víceprvková náprava s lehkou konstrukcí se závěsy kloubů Unibal; nastavitelné závodní tlumiče se třemi charakteristikami; vyztužené spojovací tyče; specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdy:

Brzdová soustava:

Dva oddělené brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu.

  • Vpředu:

Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 380 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

  • Vzadu:

Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení; ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením a průměrem 355 mm; závodní brzdové obložení; optimalizovaný přívod chladicího vzduchu k brzdám

Elektrická a elektronická výbava:

  • Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat, hodinami Sport Chrono a ukazatelem plnicího tlaku v historickém designu
  • Multifunkční volant z uhlíkového kompozitu s omezovačem rychlosti pro jízdu uličkou do boxů, odnímatelný s mechanismem pro rychlé odjištění
  • Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
  • Středová konzola se spínačem pro změnu nastavení ABS, ESC, TC a pro přepínání mezi přednastavenými hodnotami obvodu pneumatik
  • Aplikace Porsche Track Precision Race App
  • Integrovaný spínač pro měření času na kolo
  • Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložen v prostoru pro nohy na straně spolujezdce
  • Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
  • Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
  • Klimatizace

Kola/pneumatiky:

  • Vpředu:

Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny

11,5J x 18 ET 15,3 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 29/65-R18

  • Vzadu: Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny

13J x 18 ET -10 s centrální maticí; závodní pneumatiky Michelin 31/71-R18

Barva:

Vodou ředitelný lak v achátově šedém odstínu; na přání: design Martini

Cena vozidla:

Od 701 948 EUR plus DPH. Předávání vozidel od června 2019

911 GT2 RS: Kombinovaná spotřeba paliva 11,8 l/100 km; emise CO2 269 g/km

Datum zveřejnění

27.9.2018

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2588 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál