I v sedmém ročníku soutěže historických vozidel a youngtimerů Bodensee Klassik se objeví vozy ŠKODA. V malebné oblasti, kde se spojují hranice Rakouska, Německa a Švýcarska, se mezi 180 posádkami představí trojice vozů ŠKODA 130 RS, ŠKODA 100 Rally a ŠKODA 440 SPARTAK. Startem i cílem závodu je město Bregenz na břehu Bodamského jezera.
ŠKODA 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957, s tandardní provedení s motorem o objemu 1089 cm³ dosahovalo výkonu 40 k (29,4 kW) a rychlosti až 110 km/h. Optika vozu s přídavnými světlomety i třetím stíračem odpovídá podobě, v jaké se tyto vozy účastnily četných tuzemských motoristických závodů, do nichž se mohla zapojit široká veřejnost.
Podobné pojetí má i ŠKODA 100 Rally z roku 1970, kterou zdobí instalace řady dobových prvků - anatomických sedadel Recaro, efektních kol z lehké slitiny či tříramenného sportovního volantu. V alpských serpentinách bude pro ostřejší jízdu výhodou koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol.
Skutečnou legendou je ŠKODA 130 RS, která na veteránských závodech připomíná mimořádně úspěšnou kariéru tohoto modelu, završenou celkovým vítězstvím v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981 a okořeněnou ziskem „double“ ve třídě do 1300 cm³ na Rallye Monte Carlo 1977.
Bodensee Klassik 2018 odstartuje ve čtvrtek 3. května 2018 v centru malebného města Bregenz na břehu Bodamského jezera, na 180 posádek pak čekají tři náročné dny na velmi atraktivní trase dlouhé 650 km. Vrcholem bude závěrečná sobotní etapa, která účastníky zavede do německých a rakouských alp, včetně výjezdu na Hochtannbergpass, kde silnice leží v nadmořské výšce 1674 m.
K úspěchu v závodě vede především s ouhra řidiče a spolujezdce ve speciálních úsecích, které je nutné zajet v pořadatelem předepsaném čase. Odchylka jedné setiny sekundy znamená trestný bod, měřené úseky na sebe často navazují, vzájemně se překrývají, anebo je jejich zvládnutí ztíženo faktem, že cílový čas posádky zjistí až v průběhu jízdy v takovém speciálu.
1.5.2018
ŠKODA AUTO a. s.