Jasné zaměření na motoristický sport: nové Porsche 911 GT3 RS

Jasné zaměření na motoristický sport: nové Porsche 911 GT3 RS

Závodní oddělení společnosti Porsche představí na autosalonu v Ženevě další lahůdku z Weissachu: model 911 GT3 RS se závodním podvozkem a vysokootáčkovým atmosféricky plněným čtyřlitrovým motorem o výkonu 383 kW (520 k). Nový vysokovýkonný sportovní vůz byl vyvinut na základě modelu 911 GT3 a ještě více zdokonalen. S ohledem na výkonnější motor disponuje podvozek nově nastaveným řízením zadních kol, které je přizpůsobeno požadavkům na nejvyšší dynamiku a preciznost.

Porsche 911 GT3 RS zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 312 km/h. Porsche tak během jednoho roku představí po modelových variantách 911 GT3 a 911 GT2 RS třetí sportovní vůz GT s homologací pro provoz na veřejných komunikacích.

Světová premiéra nejvýkonnější sériové verze modelu 911 s atmosféricky plněným motorem

Aerodynamika a interiér v závodním stylu

Vzhled široké karoserie s optimalizovanou hmotností a typickým pevným zadním spoilerem je podřízen aerodynamice. Také v interiéru vládne závodní atmosféra. Skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu nabízejí dokonce i při vysoké jízdní dynamice bezpečnou oporu těla v příčném směru. Důsledné využívání materiálu dokládají lehké výplně dveří s odkládací sítí a poutky místo klik dveří, minimalizovaná zvuková izolace a nový kryt zadní části interiéru s lehkou konstrukcí.

Nejvýkonnější atmosféricky plněný motor s 520 k

Atmosféricky plněný čtyřlitrový šestiválec Porsche posouvá v novém modelu 911 GT3 RS limity pro sportovní vozy. „Boxer“ poskytuje o 15 kW (20 k) vyšší výkon než v předchůdci a v modelu 911 GT3. Jedná se o čistokrevný sportovní motor s mimořádně širokým rozsahem otáček, sahajícím až k 9000 min-1. V kombinaci se speciálně nastavenou sedmistupňovou převodovkou PDK lze s vysokovýkonným motorem dosahovat nejvyšší úrovně jízdních výkonů.

Podvozek s technikou z motoristického sportu a paket Clubsport

Znamenitou jízdní dynamiku zajišťuje podvozek s technikou z motoristického sportu. Kulové klouby na všech závěsných ramenech nabízejí ještě větší preciznost než běžná elastokinematická ložiska. Kola lehké konstrukce s průměrem ráfku 20 palců a nově vyvinutými pneumatikami rozměru 265/35 na přední nápravě podporují agilitu a ovladatelnost vozidla, 21“ kola s pneumatikami rozměru 325/30 na zadní nápravě zvyšují trakci.

 Stejně jako pro všechny aktuální sportovní vozy GT je i pro 911 GT3 RS k dispozici paket Clubsport jako volitelná výbava bez příplatku. Paket pro závodní nasazení zahrnuje ochranný rám pro případ převrácení, ruční hasicí přístroj pro motoristický sport, přípravu pro odpojovač akumulátoru a šestibodový bezpečnostní pás.

Paket Weissach a kola z hořčíkové slitiny pro další snížení hmotnosti

Pro mimořádně ambiciózní řidiče sestavilo závodní oddělení společnosti Porsche na přání dodávaný paket Weissach, který umožňuje další snížení hmotnosti. Jeho součástí jsou díly z uhlíkového kompozitu v oblastech podvozku, interiéru a exteriéru, jakož i na přání dodávaná kola z hořčíkové slitiny. V nejlehčí konfiguraci lze tím snížit hmotnost modelu 911 GT3 RS až na 1430 kilogramů.

Uvedení na trh a ceny

Nové Porsche 911 GT3 RS lze již objednávat, přičemž v Německu bude uvedeno na trh v polovině dubna 2018. Nový vysokovýkonný sportovní vůz stojí od 195 137 eur včetně daně z přidané hodnoty a specifické výbavy pro příslušný trh (v České republice cena vozu zatím stanovena nebyla).

Datum zveřejnění

21.2.2018

Zdroj informací

Porsche Inter Auto CZ

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2823 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál