Tým Panasonic Jaguar Racing je připraven na druhou sezónu šampionátu FIA Formula E

Tým Panasonic Jaguar Racing je připraven na druhou sezónu šampionátu FIA Formula E

Tým Panasonic Jaguar Racing míří do Hong Kongu, kde odstartuje svoji druhou sezónu v šampionátu FIA Formula E. Úvodní podnik, který proběhne 2.-3. prosince je historicky prvním asijským dvojzávodem. V barvách britského týmu se na startovní rošt poprvé postaví dvojice Nelson Piquet jr. a Mitch Evans.

Při Hong Kong E-Prix jezdce s Jaguarem I-Type 2 čeká 45 kol na 1,86 km dlouhém městském okruhu s deseti zatáčkami a dvěma vlásenkami. Tým Panasonic Jaguar Racing pro tuto sezónu vyvinul novou pohonnou jednotku a Jaguar I-Type 2 je díky více než 200 novým komponentům a využití vysoce pevných lehkých materiálů mnohem efektivnější. Tým věří, že se využití veškerých poznatků z předešlé sezóny společně s technickými vylepšeními odrazí na výkonnosti vozu. Pro nadcházející sezónu byla úroveň výkonu vozu v závodě navýšena na 180 kW a vozy tak budou ještě rychlejší.

„Je jasné, že se na začátek naší druhé sezóny ve Formula E velice těšíme a je skvěle být zpět na startovním roštu v tak ikonickém městě,“ řekl James Barclay, Panasonic Jaguar Racing Team Director.

„Závodíme, abychom přinášeli inovace, a v naší první sezóně jsme se hodně naučili. Celý tým velice tvrdě pracoval, aby zajistil, že pro nadcházející sezónu budeme mít maximálně konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Vedle vylepšení na Jaguaru I-Type 2 se do naší jezdecké sestavy dostal Nelson a doufáme, že nám to všechno pomůže pravidelně bojovat o bodované pozice.“

„Připojení k Panasonic Jaguar Racingu je pro mne skvělé a je úžasné učit se, jak tento nový tým funguje. Se všemi úzce spolupracuji, abychom využili mé zkušenosti s Formula E a posunuli se na novou úroveň,“ dodal Nelson Piquet jr., nový pilot týmu Panasonic Jaguar Racing, který při premiérové Hong Kong E-Prix v roce 2016 získal pole position.

„Jak se série stává stále vyrovnanější, chtěl jsem se připojit ke značce Jaguar, abych měl co největší šance uspět. Dokud nebudeme stát na startu s ostatními týmy, nebudeme vědět jak moc se zlepšily a jaké jsou opravdové schopnosti Jaguaru I-Type 2. Proto se na začátek sezóny těším a dám do toho vše.“

„V této sezóně bude konkurence silnější než kdykoli před tím, ale práce, kterou tým odvedl, nám pomůže posunout se ve výsledcích výš,“ dodal Mitch Evans, který byl potvrzen i pro druhou sezónu týmu Jaguar Panasonic Racing.

„Moje první sezóna co by nováčka byla opravdu dobrá a moc se těším na druhý rok s týmem . S Nelsonem už spolupracujeme, abychom se jako tým zlepšovali a v Hong Kongu v tom budeme pokračovat.“

Race to Innovate

Mise týmu Panasonic Jaguar Racing pod heslem „Race to Innovate“ pokračuje i ve čtvrté sezóně s cílem inspirovat a přilákat novou generaci fanoušků. Značka Jaguar byla první prémiovou automobilkou, která vstoupila do Formula E. Nově také představila první závodní sérii čistě elektrických Jaguar I-Pace eTrophy.

Od páté sezóny se v rámci první doprovodné značkové závodní série čistě elektrických vozů postaví na startovní rošt v nejznámějších městech po celém světě 20 identických závodních Jaguarů I-Pace eTrophy. Závody se pojedou ve stejný den jako závody šampionátu FIA Formula E a rozšíří tak program elektrického závodění.

Od roku 2020 budou všechny modelové řady automobilky Jaguar Land Rover elektrifikované. Vozy nabídnou hybridní pohonnou jednotku nebo budou poháněny bateriemi.

Panasonic Jaguar Racing

Jaguar se vrátil do závodění v říjnu 2016 a stal se první prémiovou automobilkou, která vstoupila do šampionátu FIA Formula E, v němž závodí čistě elektrické monoposty na městských okruzích.

Program Formula E poskytuje velké výhody ve výzkumu a vývoji pro budoucí elektrifikaci sériově vyráběných vozů automobilky Jaguar Land Rover.

Automobilky mohou navrhnout svůj vlastní pohonný řetězec, tzn. motor, transmise, střídač a zavěšení zadních kol. Kvůli snížení nákladů, jsou pro všechny týmy shodné takové díly jako karbonové šasi nebo baterie. Hlavní je vývoj pohonných systémů elektrických vozidel.

Vedle čistě elektrického konceptu je Fomula E ve světě motorsportu jedinečná také výběrem tratí. S výjimkou Mexico ePrix se všechny podniky šampionátu konají na městských okruzích v centrech hlavních světových metropolí. Každý závodní den zahrnuje kompletní program – volný trénink, kvalifikaci a závod. Vše v jednom dni. Sezóna začíná 2. prosince, kalendář sezóny 2017/2018 čítá 14 závodů v 11 městech, včetně dvojzávodů v Hong Kongu, New Yorku a závěru celé sezóny v Montrealu.

Datum zveřejnění

20.12.2017

Zdroj informací

Jaguar

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2793 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál