Likvidátoři AXA očekávají stovky škod v řádech miliónů korun. Mezi prvními nahlášenými škodami převládají nejen poškozené střechy, ale také rozbitá okna. Vzhledem k tomu, že vichřice Herwart byla na řadě míst doprovázena vydatným deštěm, nejsou výjimkou ani zatopené sklepy. Samostatnou kapitolou pak budou škody na automobilech, které poškodily polámané stromy.
Většinu škod na vozidlech (z havarijního pojištění či připojištění k povinnému ručení) bude možné likvidovat pomocí online aplikace – a to již během 24 hodin, což významně zkracuje běžnou dobu likvidace. S postupem klientům poradí operátoři AXA linky. Na internetových stránkách a sociálních sítích AXA jsou k dispozici informace, jak postupovat při hlášení škody.
Kalamitní škody bývají vždy hlášeny s několikadenním zpoždění – další upřesnění lze proto očekávat zhruba ve středu. Do celkového součtu mohou ještě promluvit škody na rekreačních objektech, řada z nich je totiž zazimována. Své může říci i další vývoj počasí, zejména déšť nebo sněžení ve vyšších polohách, kde byl také vítr nejsilnější.
Provádějte počáteční i průběžnou fotodokumentaci.
Vytvořte si seznam poškozených věcí a shromážděte potřebné doklady a dokumenty k nim (záruční listy, faktury apod.). Pokud to bude možné, poškozené věci nelikvidujte
Pokuste se minimalizovat vznik dalších škod.
1. Připravte si podklady
Číslo pojistné smlouvy / případně údaje o pojistníkovi.
Pojistný produkt, ze kterého škodu uplatňujete (Nemovitost, Domácnost, Havarijní pojištění, Připojištění k povinnému ručení)
Telefonický a emailový kontakt na vás.
Další informace (kdy škoda nastala, co bylo poškozeno, kdo poškození zjistil, zachraňovací náklady apod.).
2. Pojistnou událost lze nahlásit
Telefonicky na AXA linku +420 292 292 292.
Osobně na kontaktním místě AXA.
4.11.2017
AXA