Citroën je připraven jít ve vývoji víc do rizika

Jestli se někomu letošní sezóna opravdu nepovedla (to si snad můžeme už nyní dovolit konstatovat), je to tým Citroën racing.

Citroën je připraven jít ve vývoji víc do rizika

Zatímco ostatní týmy účastnící se mistrovství světa v této sezóně počítají poháry a pódia ve velkém, u Citroenu zatím stačí ruka zasloužilého dřevorubce, protože druhé místo Andrease Mikkelsena z Německé rally bylo teprve druhou bednou pro C3 WRC a norský pilot tak doplnil už lehce vousaté (v měřítkách této sezóny) vítězství Krise Meeka z Mexika. U francouzského týmu se nyní už pořádně připravují na sezónu 2018 a jak říká jeho šéf Yves Matton, při přípravě letos chtějí ve Versailles zajít dál, než kdy dřív a jít mnohem víc na hranu, aby se C3 WRC stala konkurenceschopnou v mnohem širším spektru podmínek, protože nyní její dílčí dobré výkony sráží problémy se zavěšením a celkově ovládáním za proměnlivých podmínek.

                 Výsledek obrázku pro c3 wrc

"Již jsme ve vývoji šli do určitých risků. Už jsem se dříve nechal slyšet, že od Švédska pracujeme více a více usilovně a zaměřujeme se na příští sezónu, na nichž se nyní primárně soustředíme. Víme ale, že musíme jít do většího risku a na auto nasazovat nové součástky při kratším čase na otestování. Poprvé přistupujeme k takovému postupu, ale je to jediná cesta, jak můžeme dodržet časový harmonogram na příští sezónu," říká Yves Matton k situaci Citroen racingu a dodává, že problémy s tlumiči, které v Argentině vyřadily Krise Meeka i Craiga Breena byly právě daní za nový přístup, "v Argentině jsme za to zaplatili vysokou daň, ale teď už je ten problém vyřešený."

Důkazem této změny budiž větší míra spolupráce mezi Citroen racingem a výrobcem tlumičů Öhlins, kdy společně pracují na redesignu právě zmíněného dílu. "Pracujeme na podvozku a je pravdou, že s Öhlins s námi nyní spolupracuje ve větší míře. Ve Finsku bylo poprvé jejich logo na tlumičích C3 WRC, odvedlo se na nich spoustu práce," dodává Yves Matton. Změny u Citroen racingu podtrhuje i to, že dosavadní technický ředitel Laurent Fregosi, který stál za C3 byl nahrazen Christophem Bessem "Laurent Fregosi se chtěl vrátit na více technickou pozici. Christophe Besse zná tým víc než dobře. Tahle změna je částí nového přístupu," uzavírá krátce Yves Matton personálními změnami.

Datum zveřejnění

1.9.2017

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2538 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál