LENZ ADAM Cup: Vopatřil rozhodl na Trojáku

LENZ ADAM Cup: Vopatřil rozhodl na Trojáku
LENZ ADAM Cup 2017 pokračoval čtvrtým závodem při Barum Czech Rally. V okolí Zlína si připsal třetí letošní prvenství Martin Vopatřil, kterého navigoval Karel Žáček. Defekt zpomalil Patrika Brtníčka, na podium se tím pádem posunuli Martin Mottl a Radek Hůla.
                  Výsledek obrázku pro Lenz adam cup barumka 2017

Podruhé v řadě byla Barum Czech Rally, i díky úzké spolupráci pořadatelů se společností Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel), zařazena do pohárového klání vozů Opel ADAM Cup. Na start zlínské soutěže se nakonec postavilo pět dvojic (avizovaný Martin Minařík na start kvůli nedostatku financí nenastoupil), na které čekalo devět rychlostních zkoušek. Začínalo se na městské speciálce v ulicích Zlína, v sobotu soutěžní dvojice absolvovaly čtyři rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech.

Promotér XTG motorsport ještě v předstihu musel řešit problém se zrušením následující Rally Jeseníky. „Místo tohoto podniku se budou do kalendáře LENZ ADAM Cupu 2017 započítávat obě etapy Rally Příbram. Posledním podnikem bude německá 3-Städte-Rallye,“ naznačuje Zdeněk Pekárek.

Vítěz dvou předchozích závodů Martin Vopatřil byl pasován do role favorita i doma a předpoklady začal naplňovat od úvodních kilometrů. S Karlem Žáčkem zvítězili už v úvodní městské zkoušce v ulicích bývalého baťovského areálu a do zbytku první etapy si vytvořili zajímavý náskok. Druhému Patriku Brtníček zde dýchal na záda Martin Mottl, odstupy Radka Hůly a Martina Baďura byly výraznější.

Na Biskupicích se Brtníček pokusil o zvrat, ale Vopatřil opět kontroval na Semetíně. A jelikož pohárové dvojice úvodní RZ Troják nejely, oba vedoucí piloty dělilo 9,3 sekundy. Mottl zaostával o více než půlminutu, Hůla ještě o čtvrt minuty více a pohárové hodnocení uzavíral Baďura.

Druhá sekce dne začínala ve Slušovicích, kde oslnil nejrychlejším časem Hůla a přiblížil se na dohled třetí příčce Mottla. V Biskupicích navázal na předchozí průběh Vopatřil, Brtníček se ovšem nechtěl nikterak vzdát a na Semetíně stáhnul náskok lídra o deset vteřin. Před Trojákem dělilo obě posádky 1,2 vteřiny. S nastupující tmou nakonec svým způsobem rozhodla světelná rampa, kterou ve voze vezli Vopatřil se Žáčkem. Když navíc Brtníčka s Kouřilem postihl defekt, pořadí na podiu se zcela proměnilo. A nic na tom pak nezměnil ani noční průběh další divácké okruhovky ve Slušovicích. Mottl s Vorlem brali stříbro, Hůla s Burešem bronz. Brtníček se musel spokojit se čtvrtou příčkou, Baďura s Nešporem pohárovou klasifikaci uzavírali.

Ohlasy v cíli:
Martin Vopatřil:  „Dokonale nám vyšel začátek na městské zkoušce, v sobotu následně i Semetín, a když byl zrušen Troják, do servisu jsme se vraceli na první příčce. V dalších průběhu jsme odhadovali, že se bude rozhodovat opět na Semetíně, ale hlavně na druhém Trojáku, proto jsme ve voze vezli světelnou rampu pro případ, kdyby měla soutěž nějaké zdržení. Výsledky RZ Semetín, kdy nám Patrik nadělil deset sekund, pro nás byly studenou sprchou, takže rozdíl mezi námi byl najednou pouze 1,2 sekundy. Karel Žáček však byl stále v klidu, s tím, že máme ve voze žolíka v podobě světelné rampy a to se potvrdilo. Na Trojáku už byla úplná tma, proto jsme do erzety nastoupili naplno. Jen jsem měl trochu obavu s pomaleji jedoucích aut před námi, a přestože jsme v průběhu zkoušky dva vozy předjeli, měli jsme z jízdy dobrý pocit a také čas vypadat dobře. Dali jsme do toho prostě všechno! Když jsme pak viděli, že Patrika zdržel na Trojáku defekt, náš souboj byl vyřešen. Poslední RZ Březová už byla jen o tom, abychom neudělali nějakou chybu a technika vydržela až do cíle, což se podařilo. Barumku jsme si tak s Karlem náramně užili, v poháru to bylo moje třetí letošní prvenství ze čtyř závodů. Jediné co bych letos Barumce vytknul, to byly dlouhé přejezdy, roztažený harmonogram a hlavně skladba startovní listiny, která mohla náš souboj s Patrikem hodně ovlivnit.“

Martin Mottl: „Městská rychlostní zkouška i přes velký respekt a klouzající pneumatiky pro nás dopadla nad očekávání dobře, jen se ztrátou 2,5 vteřiny za Patrikem. Ale v sobotu nám přece jen první dva pozvolna ujížděli. Proto jsme se soustředili na hlídání třetí pozice. Potom na Trojáku se ´Brtňovi´ stalo to, co nám v Hustopečích, čímž nám přenechal druhé místo. Z Barumky jsme tak odjížděli moc spokojeni a už se nemůžu dočkat příbramského dvojzávodu, kde doufám využijeme domácího prostředí a potrápíme oba letošní ´rychlíky´ Martina i Patrika.“

Radek Hůla: „Barum rally byla krásná a hlavně adrenalinová. K soutěži jsem oprávněně přistupoval s velkým respektem, protože místní tratě jsou opravdu specifické a nesmírně těžké. Kluci vpředu jeli výborně a marně jsem se pokoušel se jim vyrovnat. Po vítězství ve Slušovicích se mi podařilo přiblížit k třetímu místu, ale Martin Mottl jel skvěle a hned na další erzetě zatáhl a opět nám odskočil. Navíc kvůli řadě zpoždění se odpolední sekce protáhla, a tak jsme museli Troják absolvovat za tmy bez světelné rampy. Tam nám bylo jasné, že s výsledkem už nic neuděláme. Nakonec po defektu Patrika jsme poskočili na třetí místo, který jsme si na posledním testu už pohlídali. Chtěl bych poděkovat celému týmu, který fungoval během soutěže na jedničku a už teď se těšíme na domácí Rally Příbram.“

Patrik Brtníček: „Barumka byla velice těžkým závodem. Bohužel už v pátek ve městě jsme od Martina Vopatřila dostali 8,5 vteřiny, což nás s Rudou Kouřilem trošku zaskočilo. Ale řekli jsme si, že se s tím dá něco dělat a to se potvrdilo. V sobotu jsme jeli v sekundách. To platilo až do druhého Semetína, kde jsme Martinovi vrátili deset vteřin a šli jsme bojovat na Troják. Bohužel v půlce této erzety jsme udělali defekt a bylo po boji...“

Martin Baďura: „Barumka pro mě byla novou a neznámou soutěží, proto jsem do ní s novým spolujezdcem šel s jediným cílem, kultovní závod dokončit. To se nám povedlo, auto jsme v pořádku dovezli až do cíle, takže jsme spokojeni. Soutěže jsme se mohli zúčastnit jen díky pomoci obchodních partnerů, hlavně firmy Ortex, za což bych jim chtěl poděkovat. To platí i pro celý tým, který nám během celé soutěže vytvořil skvělou podporu a perfektní zázemí.“

Barum Czech Rally – LENZ ADAM Cup (9 RZ)
1. Vopatřil - Žáček (Opel Adam Cup) 1:17:03,7
2. Mottl - Vorel (Opel Adam Cup) + 2:36,9
3. Hůla - Bureš (Opel Adam Cup) + 3:13,9
4. Brtníček - Kouřil (Opel Adam Cup) + 3:47,6
5. Baďura - Nešpor (Opel Adam Cup) + 4:25,5

Průběžné pořadí LENZ ADAM Cup 2017 (4/7):
1. Vopatřil 95, 2.  Mottl 72, 3. Brtníček 61, 4. Baďura 50, 5. Hůla 36, 6. Hauptvogel 28

Datum zveřejnění

29.8.2017

Autor

Tomáš Plachý

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.792 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál