I bez jistoty hlavního partnera se pořadatelé pustili do příprav a na startu se jim sejde kolem 130 aut plus desítka v rámci pravidelnosti? Kdo se tím dnes může chlubit? Mohlo by se zdát, že za tolik přihlášek může i zrušení Jeseníků, ale tak tomu asi nebude, protože většina těch přihlášek přišla už před zrušením další soutěže rallysprintů. Ukazuje se tak, že soutěž v okolí Horažďovic je u posádek velmi populární.
Včera došlo k uzavření přihlášek a já se teď chci trochu podívat na to, kdo se všechno přihlásil. Na seznamu je totiž hodně zajímavých jmen.
Začnu u čtyřkolek. O vítězství bude jistě bojovat Honza Dohnal s Focusem WRC, který si přijede zlepšit náladu po Bohemce, kde se skoro nesvezl. Bude obhajovat loňské prvenství. Bojovat s ním bude jistě Roman Odložilík, který v Pačejově již třikrát vyhrál a který si také potřebuje spravit náladu po Bohemce. Mimochodem, přihlásil se na poslední chvíli.
O celkové prvenství by měl bojovat i Míra Tarabus (letos poprvé s Fabií R5) a Martin Vlček (další "neúspěšný" z Bohemky). A pokud hledat nějakého černého koně, tak v posádce Martin Koči – Filip Schovánek s Fabií R5. U ní jde o jednorázový start, jehož účelem je pořádně otestovat Fabii R5, se kterou normálně jezdí Vojta Štajf.
Velkým překvapením je pak přihláška dvou polských posádek s vozy R5. Lukasz Habaj a Zbigniew Gabrys přijedou s Fiestami R5 a jistě okoření startovní pole. Tím ale seznam vozů R5 nekončí – na svoji oblíbené soutěži pojede i Mattias Kahle, Honza Sýkora nebo Zdeněk Pokorný (všichni Fabie R5). Petr Trnovec přijede s Fiestou, Karel Trněný se svojí tradiční Fabií WRC a David Tomek s Fabií S2000.
A na závěr dvě premiéry. Patrik Rujbr sice původně avizoval, že by z předokolek přešel na Hyundai i20 R5, ale nakonec dal přednost Fabii R5. Jistě bude zajímavé pozorovat, jak se s vozem rychle sžije a jaké bude časy zajíždět. A podobně je na tom i Lukáš Pondělíček, který poprvé usedne fo Fabie S2000.
Zajímavé jsou i další kategorie mimo rallysprint sérii. Porsche by měli ukázat jak Jiří Jirovec, tak Radek Nešpor. A také v produkčních autech jsou perličky. Jednak se po havárii na Bohemce přihlásil Dan Landa s Lancerem (žebro se asi uzdraví, ale Fabie ještě není opravená) a pak je také přihlášen domácí Vašek Kopáček. Nemohu tady probrat kompletní seznam, ale ještě upozorním na jedno jméno – po sedmileté pauze by se měl vrátit Viktor Szabó s Lancerem od Honzy Sýkory.
Také o vítězství v rallysprint sérii se bude tvrdě bojovat, vždyť jenom ve třídách 5 a 6 je dohromady 23 posádek. Přesto bych si tipnul na vítěze někoho z pětice Egon Smékal, Filip Mareš, Radomír Kupec, Pepa Zimmermann nebo Matěj Kamenec. Honza Pilař pojede poprvé s koupeným Adamem, tak ať ho doveze do cíle:)
A na závěr ještě upozorním na dvě posádky – mladý Petr Semerád absolvuje po Mostu druhou soutěž v kariéře a my opět budeme sledovat, jak mu to půjde. Aleš Holakovský se pak po 5 letech znovu postaví na start této soutěže a bude doufat, že se mu tentokrát známý horizont nestane osudným (jede se stejně obráceně).
Nesmím ještě zapomenout na historiky (to bych si zase vyslechl:)), kterých je přihlášeno krásných 36 posádek, což jsou skoro všechny posádky, které poslední dobou historiky jezdí. Dokonce i Jirka Káňa vytáhne po roce svojí nádhernou Sierru!
Samozřejmě jsem nemohl zmínit všechny posádky na seznamu. Jedno je ale jisté – takhle nabitou startovku jsme tu už dlouho neměli.