Druhou etapou pokračuje v Polsku zápolení o sekundy při Rajdu Polském a v sobotu byla na programu nejdelší etapa, která nabídla 144 ostrých kilometrů a také současně v jejím itineráři byla obsažena nejdelší vložka soutěže, kterou byl test se jménem Pozezdrze. Ten byl absolutní novinkou, protože se nikdy dříve ještě nejel a nabídl mix širších pasáží na jemném, užších sekcí a dokonce i kratičkou část na asfaltu. No a jelikož zejména v úvodu byla vložka rozbitější, déšť zajistil i nějaké ty kalůže, takže na posádky čekala pořádná soutěžácká všehochuť. Po včerejšku držel vedení Neuville, který měl náskok pouhých 13 desetin na Tänaka a na dostřel se ztrátou 5 sekund na Estonce byl i třetí Latvala.
No a byl to právě již zmíněný finský pilot, který dnes začal nejrychleji, ale důležitější byl výsledek na následujícím testu, kde vyhrál Tänak a posunul se tak do čela před Neuvilla. Toto pořadí však do konce sekce nevydrželo, protože zbylé dvě vložky zajel Belgičan vždy rychleji než Estonec a po RZ14 se tedy Neuville vrátit zpět do vedení s náskokem 13 desetin na Tänaka. V kontaktu s nejrychlejšími byl nadále i třetí Latvala, oproti pořadí po pátku došlo ke změně na čtvrtém místě, když Paddon dokázal po RZ12 předstihnout Ogiera. Aby bylo info kompletní, je třeba zmínit, že Francouz poškodil auta a dojížděl do stopky dané RZ s notně kosmeticky upraveným vozem. To zapříčinilo, že po RZ13 se čtyřnásobný mistr světa propadl i za Sorda a sekci tak zakončil na šestém místě.
Ve druhých průjezdech přinesla největší změny pořadí již zmíněná nejdelší vložka soutěže Pozezdrze, protože ta znamenala konec nadějí Latvaly na další dobrý výsledek, jelikož Fin musel odstoupil a když Ogier dokázal předjet Sorda, vrátil se Francouz na čtvrté místo. Na samém čele soutěže si pak pozice prohodili Neuville a Tänak, jelikož Belgičan měl defekt a do cíle vložky dojel bez bočního panelu u zadního levého kola. Aby toho nebylo málo, tak se problémy nevyhnuly ani Tänakovi, který přišel o zadní křídlo. Po RZ17 držel Tänak vedení i bez aero prvku na zádi své Fiesty, ale po další vložce se již Neuville dočkal a vrátil zpět do čela, kde již zůstal až do konce etapy.
Před zítřejšími závěrečnými čtyřmi testy tedy nocuje na prvním místě Neuville s náskokem 31 desetin na Tänaka. Třetí místo drží Paddon, který však na vedoucí duo ztrácí lehce přes 20 sekund, více jak minutu pak ztrácí čtvrtý Ogier, na jehož manku se podepsaly i odpolední problémy s motorem. Pátý Sordo ztrácí 11 sekund, šestý jede Suninen, necelou čtvrtminutu ztrácí Lefebvre. Osmý je Ostberg, devátý Evans a desítku uzavírá Mikkelsen. Ve WRC2 byla nejdůležitější RZ17, kde udělal Tidemand defekt a z do té doby otevřeného souboje na čele vykrystalizoval jako lídr Veiby s náskokem minuty na Švéda. Třetí je nadále Gilbert, čtvrtý Guerra a pátý Bonato.
po RZ19
1. | Neuville Thierry - Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
2:10:26,3 | ||
2. | Tänak Ott - Järveoja Martin | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
2:10:29,4 | +3,1 +3,1 |
|
3. | Paddon Hayden - Marshall Sebastian | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
2:10:51,8 | +25,5 +22,4 |
|
4. | Ogier Sébastien - Ingrassia Julien | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
2:11:58,3 | +1:32,0 +1:06,5 |
|
5. | Sordo Dani - Martí Marc | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
2:12:10,1 | +1:43,8 +11,8 |
|
6. | Suninen Teemu - Markkula Mikko | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
2:12:32,5 | +2:06,2 +22,4 |
|
7. | Lefebvre Stéphane - Moreau Gabin | Citroën C3 WRC Citroën Total Abu Dhabi WRT |
2:12:46,6 | +2:20,3 +14,1 |
|
8. | Østberg Mads - Fløene Ola | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
2:13:12,1 | +2:45,8 +25,5 |
|
9. | Evans Elfyn - Barritt Daniel | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
2:13:49,4 | +3:23,1 +37,3 |
|
10. | Mikkelsen Andreas - Jæger Anders | Citroën C3 WRC Citroën Total Abu Dhabi WRT |
2:14:00,9 | +3:34,6 +11,5 |
2.7.2017
ewrc.cz
Jakub ,,kuře´´ Kura