Pořadatelé přichystali těžkou trať mezi vinohrady, na které se střídal asfalt se šotolinou a proměnlivé počasí udělalo ze závodu pořádné drama.
„Stalo se přesně to, čeho jsem se obával nejvíc. Lehký déšť skropil část trati a místa, kde byla na asfaltu vrstvička prachu z vinic se proměnila v kluziště. Navíc místy bylo sucho, v lesích mokro a někde bahno. Bylo těžké vybrat na tyto podmínky pneumatiky a z našich nejbližších konkurentů jel snad každý na jiných. Já jsem se v těchto střídavých podmínkách nevyvaroval několika „krizím“ a největší ztrátu pro nás znamenala proražená pneumatika, na které jsme museli absolvovat 8km. Podobné chyby však dělali i ostatní a pořadí se hodně měnilo. Byl jsem docela rád, že jsme etapu dokončili s nepoškozeným autem,“ popisuje dramatický začátek Václav Pech, kterému patřila v cíli první etapy až čtvrtá pozice.
Druhý den se počasí ustálilo a většina rychlostních zkoušek přes noc oschla. Pech s Uhlem hned od začátku pořádně zabrali a probojovali se na druhé místo za Jana Kopeckého s tovární Škodovkou, které udrželi až do cíle. „Druhá etapa nám vyšla, bylo to i díky perfektním zprávám z tratě od našich špiónů mého táty s Jardou Palivcem, kteří detailně všechny změny na silnici popsali do rozpisu. Přesto jsme jednu horkou chvilku měli, když si Petr při jednom hektickém přepisování těchto změn, zapsal bahno o zatáčku dříve, než mělo být. Při jejím projetí mne blesklo hlavou jací jsou naši špióni puntičkáři, když do této zatáčky zapisují „klouže“, což tam být úplně nemuselo. Pochopil jsem to o tři sekundy déle, když jsme v další zatáčce jeli po bahně do škarpy. Dost nám oběma zatrnulo, ale dobře to dopadlo,“ říká s úsměvem Pech.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude již za čtrnáct dní Bohemia Rallye v Mladé Boleslavi.
20.6.2017
Média Václava Pecha