MČRHA: Frei byl nejrychlejší v Českém Krumlově

V Českém Krumlově si na jihu Čech dali kromě soudobých aut dostaveníčko také účastníci MČRHA, které tam psalo druhý díl.

MČRHA: Frei byl nejrychlejší v Českém Krumlově

Druhý podnik historického mistráku se odjel v termínu 19. a 20. května v okolí Českého Krumlova a na posádky si připravil celkem 150 měřených kilometrů, když v porovnání s polem MČR nejeli účastníci MČRHA druhé průjezdy Lipna a Rožmberku. To znamenalo, že byli v cíli o hodinu dřív než soudobé pole, ale jinak se mezi tratí obou soutěží rozdíl nekonal. V itineráři kromě dvou zmíněných opakovaných průjezdů byly všechny zkoušky a nechyběly absolutní klasiky jako jsou třeba Malonty. Ostatně zkoušky sklidily pozitivní ohlas, dokládat to mohou například slova Sychry: "Z náročnosti rychlostních zkoušek jsme byli hodně překvapení a po osmi letech v rally jsme posunuli náš tréninkový rekord a ztratili jsme se hned po 600 m tréninku :) Rychlostky se nám opravdu líbily, v čele s Malonty, rozbité a táhlé zkoušky je to, co máme rádi." Obdobně slova chvály na Malonty nachází třeba Čuřín: "Obzvláště RZ Malonty, to je pravá rallye, čisté, široké, rozbité tratě a šotolina." nebo Budilův spolujezdec Vejvoda: "Čekala nás však nejtěžší rychlostka z celé soutěže a jedna z nejtěžších v našem mistráku, obávané Malonty, kde se dá celá soutěž vyhrát, ale taky se zde dá všechno ztratit."

Zvláštní význam měla Rally Česká Krumlom pro Vrátníčka, jelikož ten zažíval na soutěži několik jubileí: "Rally Český Krumlov pro mne byla skoro povinnost, navíc jsem zde startoval poprvé (tehdy jako spolujezdec) v roce 1987, tak jsem měl takové malé 30. výročí… taky narozeniny, ale tam je ten počet let bohužel výrazně horší… :-). Navíc se po 3 letech skoro na den navrátil do kokpitu po léčení zdravotních následků jízdy na motokrosové motorce spolujezdec Karel Hédl, tak jsme si to chtěli hlavně užít." Ještě než se podíváme na dění přímo na trati, dodejme malou perličku ústy Hustého, který, stejně jako mnoho dalších, očekával, že Krumlov se ponese v tradičním deštivém duchu a ono nic. "Pečlivě studuju předpověď a říkám si, jasně budou stačit mokrý a měkký gumy. Má být zima a pršet, což je taková krumlovská klasika – to přece všichni víme :) Ale sakra, sakra, předpověď se stále vylepšuje směrem k teplu a suchu. No, známe naše meteorology, nevědí, jak bude za hodinu, natož pár dní dopředu. Hmm, blbý vyšlo jim to."

Celou soutěž začala "motanice" na "budějickém" výstavišti, kde zajel nejrychleji Hustý, ale ve výsledcích bychom jej našli na přesně opačném konci výsledkové listiny, protože už před startem konto posádky zatížilo 80 sekund penalizace za pozdní příjezd do ČK: "Páteční start je v 17:00. Vyjíždíme ze stanu 10 min předem a najíždíme ke startu. Ale co to je za bordel? Proč tady stojí st.č.22, 23, když mi máme 5? Start do rally byl posunut o 15 minut a my dostáváme 1:20 minuty penalizaci. Bezva. Ještě jsme neodjeli ani metr a už jsme ze hry venku." Druhý nejrychlejší z výstaviště byl Michálek, který se tak ujal vedení v soutěži, ale začátek jej stál menší nervy: "Docela to letos šlo, až na chvíli, kdy jsem se uřadil a motor vylítl docela do otáček. Navíc nám ve stopce začala problikávat kontrolka mazání. Začal jsem se obávat o kondici motoru po přetočení. Do Krumlova na rampu auto vydrželo dojet, motor běžel bez problémů. Jen ta kontrolka…" Za Michálkem se pak seřadili Frei, Budil a Krejča, který nasadil nový motor a zvolil trošku rozevlátější styl: "Přijeli jsme s novým motorem, a tak jsme byli zvědaví, zda bude nějaké zlepšení. V pátek jsme začali celkem v klidu a čekali, jak na tom budeme. Jen výstaviště jsme jeli možná na nás trochu víc divoce, protože jsem synovi slíbil, že se taky pokusím udělat nějaký smyk jako ostatní."

Dění se následně přesunulo na klasické erzety, kde začal tempo udávat Hustý, kterému "trojcípá" hvězda začala konečně fungovat a pilot tak plní cíl stahování ztráty dané penalizací: "Posunujeme se tak zvolna z pěkného 32. místa nahoru a Vašek vcelku lehce vypočítává, že musíme na každý erzetě najet nějakých 6-7 vteřin. To se ovšem lehko řekne… Ale i čtvrtou RZ Rožmitál vyhráváme a Vašek mě chválí, že zodpovědně plním závazek :D" V polovině pátku je tedy Hustý na sedmém místě, na čele se nadále bojuje v sekundách a Michálka na čele po RZ3 střídá Budil, důvody pohledem zpoza volantu Swiftu: "Třetí RZ Ján mě trochu vystrašil, když jsme málem vypadli v jedné levé utahující zatáčce. Výsledkem byl až šestý čas." Budil s Vejvodou zvládli po RZ4 náskok na čele ještě navýšit ("jsme Ján jsme zajeli s menším výletem mimo trať ve druhém čase a poprvé se dostali do čela soutěže. Rožmitál nám sedl dokonale, zajíždíme opět druhý čas a zvyšujeme náskok na prvním místě na 18sec.").

Na pátém místě se drží jubilant Vrátníček, v podání jeho Golfa jde však už o labutí píseň, protože západoněmecký speciál nedokázal dorazit do servisu v polovině dne: "Protože s autem netestuji, stejně nemám co a kde, tak až na startu první RZ se nám objevila ona potměšilá závada z loňské historické Barumky, kdy nám v elektroinstalaci nějaký šotek zrušil pevný omezovač otáček a udělal z něho plovoucí v rozsahu 5.5 až max. 6.5 tis. otáček, jak kdy a jak se mu zachtělo…Nicméně dokud auto jelo, tak jsme doufali v udržení se v popředí výsledkové listiny přes moje některé chybky v důsledky nasr… nervozity. Bohužel po výjezdu z RZ4 se všechny německé volty a ampéry z velkým zapráskáním rozhodly dále na chodu lidového vozu nepodílet a cca 3 km před servisem soutěž pro nás skončila… Toho německého soudruha z bundesdojčedramatišerepulik, co navrhoval elektroinstalaci, bych rád někdy osobně potkal… "

Ve druhé páteční rundě pokračoval ve stahování ztráty Hustý a přidal další dva nejlepší čas a to jej posunulo už na páté místo: "Těším se na noc, noční jízda má zvláštní atmosféru, i když se mi stále vrací zážitek, kdy nám v roce 2013 na Malontech v noci v plné rychlosti všechno na Alfě zhaslo… Všechny noční RZ splňují moje očekávání a jede se mi příjemně, na poslední erzetě Rožmitál jsem se ale nechal stáhnout na výjezdu ze zatáčky z asfaltu do bahna a auto se nechtělo vyškrábat zpět. Ach ta zadokolka!" Časy v popředí výsledkové listiny si vedení v soutěži bere zpět Michálek, který se do čela posunul po druhém Jánu: "Noční RZ máme velice rádi a podle toho to také vypadalo. Na Jánu dokonce druhý čas a celou noční show uzavřel druhý průjezd Rožmitálem s dosaženým čtvrtým časem s minimální ztrátou na první místo. Tato druhá runda RZ byl skutečný adrenalin a všechno do sebe krásně zapadalo. Auto fungovalo. Roman četl perfektně pasující rozpis a Swift svištěl doslova jako o závod." Na druhé místo se po poslední páteční vložce posunul Frei: "Noční průjezdy byly pocitově lepší, navíc se nám povedl vynikající rozpis, a to hrálo prim na Rožmitále, který jsme absolutně vyhráli s jen o 2 sekundy pomalejším časem oproti průjezdu za světla." a Budil pak držel s odstupem deseti sekund třetí příčku: "Obávaná tma nás opět trochu přibrzdila a na Svincích zajíždíme pátý čas, na Jánu šestý a na Rožmitálu opět pátý." Řady těch, co na nočním závodění vidí jen pozitiva rozšířil i čtvrtý Krejča: "Noční RZ byly naprosto úžasné a my si to opravdu moc užívali. Třeba Rožmitál, to byla v této podobě naprostá pecka." Naopak noc nevyšla Sychrovi, který se svou Deltou spadl až na desáté místo: "Na poslední páteční zkoušce jsem předvedl zaručeně nejhorší výkon posledních let a spadli jsme až na hranici desítky. Jestliže se po cestě navigátor nudí, jedete opravdu jak na nákup :)"

Sobota začala prvním Kohoutem a na programu byla další změna pořadí, protože před Michálka se posunuli Frei i Budil. Pilot žlutého Swiftu si sobotu užil a vše začalo právě na úvodním testu, kde se objevily technické problémy: "Po startu RZ Kohout hned v druhé zatáčce najednou přestalo fungovat servo. Celou RZ jsme dali bez posilovače a byla to docela fuška auto uřídit. V cíli pak bylo překvapením, že jsme dosáhli solidního pátého času. Ztráta už však byla větší. Po RZ jsme zastavili a mohli se podívat, co se vlastně stalo. Praskly šrouby na jednom z držáků motoru. Jeden tam nebyl vůbec a druhý byl zalomený." Svou oběť si vybrali i Malonty, kde ze souboje na čele vypadli Budil s Vejvodou, protože došlo i na jejich baworáka: "Malonty jsme odstartovali ve svižném tempu, měli jsme je dobře napsané, v autě nám to makalo, ale kilometr před cílem jsme dostali velikou ránu na spodek auta a bavorák přestal jet. Tím bylo jasné, že kvalitní výsledek z Krumlova nepřivezeme. Vypadlo víčko rozdělovače a ustřihlo se tím zajišťovací perko na palci. Než jsme závadu stačili na místě opravit, uběhlo propastných 11 minut." Za stopkou pak nechybělo moc, aby Malontami skončila pouť soutěží pro Čuřína, který v té době držel 15. místo: "Po ČK jsme zastavili, abychom si mohli sundat helmy a nasadit přejezdová sluchátka, ve stejném místě, kde jsme v roce 2013 opravovali závadu na elektrointstalaci a na kterou jsme tehdy odstoupili. Studený pot nás polil v okamžiku, kdy bylo tlačítko startéru bez odezvy. Závadu jsme opravili kleštěma, ale v druhém průjezdu RZ Malonty jsme raději v helmách zůstali, nikde poblíž takového místa nezastavovali a v helmách jeli až do další RZ."

Po Malontech se na druhé místo za vedoucího Freie posunul Hustý a toto pořadí vydrželo i po výstavišti, které ukončovalo první sobotní sekci. I s technickými problémy a prvotní úvahy o odstoupení pokračoval v soutěži Michálek, který tak po sekci držel třetí místo a sekci zhodnotil následovně: "Bez posilovače a s upadlým motorem po legendární Malontské RZ. Celkem jsme ji projeli v tempu. Motor neupadl, což doteď nechápu. Já měl vytahané ruce jak opičák a v cíli jsme kroutili hlavou nad opět pátým časem. Následovalo protrpěné výstaviště, kde to bez posilovače opravdu nešlo. Ono přemáhat olej v servořízení, je o dost těžší, než jet s autem, které je originálně bez posilovače." Čtvrtou příčku pak držel Krejča, pátý Bělohradský.

V závěrečné sekci nasadil k frontálnímu útoku a snaze smazat poslední zbytky ztráty na první místo Hustý, jenže do jeho plánů zasáhlo nejprve zrušení prvního Rožmberku a následně Lipno, kde došlo na jezdeckou chybu: "Vyrážíme od startu, a protože honíme čas, zkouším taky hned od začátku přitlačit, no a nemůže to dopadnout jinak, samozřejmě se hned na studených gumách odporoučím v hodinách na louku. Je to marný, je vyřešeno. Vzhledem k výborné adhezi pneumatik na louce, se na ní krásně projedu s hrabajícím autem krokem zpět k silnici a vyrážíme už jen spíš čekat na chybu Honzy Freje. Ten jí ovšem na rozdíl ode mě nevyrobí, a tak zaslouženě vítězí." Jak už nakousl Hustý, vítězem soutěže se stal Frei, který po loňském Vsetíně přidal druhé vítězství v MČRHA v kariéře: "Sobotní program se nesl v udržení našeho vlastního tempa, bez ohledu jak dopadneme v celkovém pořadí. I když jsem říkal, že nejedeme žádnou hranu, neznamená to, že jedeme pomalu :-D jen prostě bez rizika výletu mimo cestu. RZ nám seděly, a hlavně rozpis a nálada v autě byla perfektní, náramně jsme se bavili tím, jak vše funguje. Po celou sobotu krásné bitvy se soupeři o vteřiny až do poslední RZ, která vyšla nakonec vítězně pro nás. "

Pro poháry za třetí příčku si na cílovou rampu přijel Michálek, který si závěrečnou sekci užil bez problémů, i když se sluší dodat, že problémy s interkomem řešil nákupem náhradních baterek ještě cestou na start druhého Kohoutu: "V servisu to byl docela cvrkot. Kluci si mákli a klobouk dolů před nimi. Po protrápené první sobotní sekci jsme si už konečně chtěli znovu zazávodit. A tak se taky stalo. Konečně jsme si užili legendární Malonty za plného závodního tempa. Loni se Malonty nejely, předloni jsme odstoupili po prvním průjezdu, kdy se nám vysypala náhradní převodovka. Rychlostní zkouška se nám pocitově povedla, ale už bych ji neřadil mezi asfaltové zkoušky. To, co bylo v jižní části RZ, už nemělo s asfaltem nic společného. Docela jsem se bál defektu, a tak jsme nějaký čas ztratili trochu opatrnější jízdou na extrémně rozbitých pasážích. Nakonec nás Malonty odměnili čtvrtým místem a my jsme ho brali. Konečně jsme pokořili RZ Malonty! V cíli Rožmberku jsme viděli, že se nám to povedlo a třetí místo bylo vybojováno. O celou 1 vteřinu a 3 desetiny. Letošní Krumlov byl pro nás extrémně náročný. Tolik problémů během jednoho závodu jsme snad ještě neměli. "

Jak už nakousl pilot Swiftu, čtvrtý dokončil Krejča: "Sobota byla opět super, a i když jsme opět nestačili na Honzu Freje a ani Petra Hustého, snažili jsme se jet rychle, ale hlavně nenabourat, což je teď naše hlavní priorita. Krumlov byl krásný a doufám že takový ještě nějaký čas zůstane, i když podle stavu RZ Malonty si myslím, že se chystají jeho nejhezčí část vyasfaltovat, a to by byl asi jejich konec, myslím alespoň na pár následujících let.". Za Krejčou dokončil Bělohradský, šestý byl Štolfa, za něj se po průjezdu Lipna posunul Sychra: "Ačkoliv auto schytalo spoustu ran, fungovalo klasicky skvěle a jistě, navzdory všem vtipálkům mířícím na spolehlivost italských aut. V servise jsme prakticky jen kontrolovali uložení, tlumiče a čistili přední okno :) S ohledem na atmosféru a krásné rychlostní zkoušky to určitě nebyl náš poslední Krumlov." OSmou příčku vybojoval Rejchrt s Escortem, devátý byl Farník a desítku uzavřel Hýbner.

 

Rallye Český Krumlov - Historic 2017

1. flagflag Frei Jan - Šlegl Petr Škoda 130 LR 1:41:15,6  
2. flagflag Hustý Petr - Tesař Václav Mercedes-Benz 190E 2.3 16V 1:40:19,9
1:20
+-1:-56,-7
 +-1:-56,-7
3. flagflag Michálek Petr - Maryška Roman Suzuki Swift GTi
Radouň Motorsport
1:42:29,3 +2:09,4
 +2:09,4
4. flagflag Krejča Jan - Šárka Pavel Škoda 130 LR 1:42:15,6
0:20
+1:55,7
 +-1:-14,-7
5. flagflag Bělohradský Tomáš - Bašta Pavel BMW 318 iS 1:45:09,7 +4:49,8
 +2:54,1
6. flagflag Štolfa Jindřich - Hawel Zdeněk Škoda 130 L 1:45:57,0
0:10
+5:37,1
 +47,3
7. flagflag Sychra Lubomír - Kavalek Tomáš Lancia Delta HF Integrale 1:46:29,4 +6:09,5
 +32,4
8. flagflag Rejchrt Michal - Jirák Jaroslav Ford Escort RS 2000 MKI
RK Liberec
1:46:32,8 +6:12,9
 +3,4
9. flagflag Farník Petr - Zuzánek Ladislav Škoda Favorit 136L
ÚAMK Škoda Mladá Boleslav
1:46:46,7 +6:26,8
 +13,9
10. flagflag Hýbner Vratislav - Hýbnerová Nikola Peugeot 205 GTI 1:48:31,9 +8:12,0
 +1:45,2

Datum zveřejnění

30.5.2017

Zdroj informací

ewrc.cz

Autor

Jakub Kuře Kura

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7932 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál