V červnu zasedá FIA a měla by přijmout opatření, která povedou k znevýhodnění vozů s pohonem dvou kol v soutěžích Cross Country. Pořadatelé Dakaru je chtějí respektovat.
A to je právě problém Peugeotu. Jeho vítězný vůz 3008 DKR je právě dvoukolka a je celkem jasné, že nová pravidla jsou namířena proti jeho vozu. Šéf týmu Bruno Famin to vidí jednoznačně. "Pokud budou nové návrhy přijaty, tak končíme. Pojedeme Dakar pouze tehdy, když bude šance vyhrát."
Souhlasí s ním i Carlos Sainz. "Když jsme s autem začínali a ztráceli sekundu na kilometr, tak nikdo neříkal, že pravidla jsou špatná, nikdo si na to nestěžoval. Ale teď, když Peugeot udělal s autem velký pokrok, každý si stěžuje. Chápu, že teď je rozdíl docela velký a něco by se mělo stát, ale stále věřím, že čtyřkolky by mohly být rychlejší, alespoň na některých zkouškách."
Je veřejným tajemstvím, že za vším stojí tým X-raid s vozy Mini. A Sven Quandt to ani nepopírá. "Ten silnější by měl být připraven něčeho vzdát, zvláště jako když je tak dominantní, jako teď Peugeot."