Simon Wagner: Dostala mě atmosféra českých soutěží

Loni vyrazil na Barum rally poprvé na zkušenou do Česka Simon Wagner, letos se vrátil a absolvuje celou sezónu velkého mistráku.

Simon Wagner: Dostala mě atmosféra českých soutěží

Na českých tratích zas až tolik cizinců nestartuje, když nebudeme počítat slovenské bratry, tak aby jich jeden pohledal. Proto když se díky Zbyňovi Hrabcovi naskytla možnost udělat rozhovor se Simonem Wagnerem, nebylo proč váhat. Jak napoví kliknutí na jezdecký profil, jedná se o jezdce, který má na svém kontě vítězství v Austrian Rallye Challenge 2013 a následně také tituly dvoukolkářského a juniorského mistra Rakouska za rok 2016. Letos vyrazil sbírat zkušenosti do Česka, kde s Peugeotem 208 R2 vyhrál našlapanou třídu 6 jak na Valašce, tak na Šumavě, v Českém Krumlově bral druhé místo a po téměř polovině letošní sezóny tak vede českou klasifikaci 2WD i šestek.

Otázka na úvod je nasnadě, můžeš se našim čtenářům představit? Kdo je Simon Wagner, jaké jsou jeho koníčky a tak podobně?

Je mi 24 roků a pocházím z Mauthausenu, který leží v Horních Rakousách. Mými zálibami pak jsou fitness, stavění rallyových modelů v měřítku 1:43 a samozřejmě taky příprava na další starty.

Kdo tě přivedl k rallysportu? Nějací aktivní členové rodiny nebo jsi prvním, kdo k Wagnerům rally donesl? Ve výsledcích se objevují také jméno Juliana Wagnera, jedná se o někoho z rodiny?

Když mi bylo šest, tak mě táta s sebou vzal na pár soutěží a jednou z nich byla i Semperit Rally. Tam se také zrodil můj velký sen, jednou se taky postavit na start nějaké soutěže. Když mi bylo 8, tak jsme začali s motokárami, v 18 jsem pak odjel svou první rally :).

 

Pokud jde o Juliana, tak je to opravdu člen rodiny, je to můj bratr a také vítěz Austrian Rally Challenge z roku 2015. Tento rok úspěšně startuje v rakouském mistráku s Opelem Adam R2. A můžu prozradit, že letos by se měl spolu se mnou v jednom týmu objevit na Barum Rally s Peugeotem 208 R2.

Poprvé jsi se na tratích souvisleji objevil v roce 2013 v Austrian Rally Challenge, kde jsi hned čtyři podniky vyhrál za volantem Lanceru Evo III. To není špatný start kariéry. Jak na tuto dobu vzpomínáš?

Byl to skvělý rok, který však začal hned na Jänner Rally, kde jsme zajeli se starým Evem III nejrychlejší čas proti posádkám mistrovství Evropy jako byli Kopecký, Bouffier nebo Baumschlager… V sezóně jsme pak vybojovali po čtyřech odjetých soutěžích titul v Austrian Rally Challenge. Na konci sezóny však přišla drahá havárie s Lancerem Evo IX na Waldviertel Rally, takže jsem v roce 2014 v soutěžích nestartoval a musel se vrátit do motokár.

Po návratu v 2015 jsi zazářil na Jänner Rallye s nepříliš moderní Mazdou 323 GT-R, když jsi dojel šestý celkově a porazili tě skoro jenom pravidelní jezdci mistrovství Evropy. Proč padla volba zrovna na takovou techniku a jaký byl Jänner v souboji s "velkými kluky"?

Ten ročník Jänner Rallye byl opravdu povedený, bylo hodně sněhu a ačkoliv jsme měli jen šest nových pneumatik, tak jsme dokázali dojet šestí absolutně. Mazdu jsme si vybrali hlavně kvůli nákladům, protože byla na pronájem a když jsme den před startem viděli, jak trať zasypává sníh, tak jsme věděli, že se nám volba auta vyplatí. Tato rally také znamenala můj návrat do rakouského mistráku.

 

V průběhu sezóny 2015 přišla změna techniky na Peugeot 208 R2 a výsledkem bylo třetí místo v rakouské klasifikaci juniorů. Co tě vedlo k přechodu do dvoukolky po předchozích letech se čtyřkolkami?

Od Sparrow Racingu jsme dostali dobrou nabídku na otestování jejich Peugeotu a to byl start naší skvělé spolupráce. Rok 2015 pro nás znamenal první sezónu v mistráku a byl provázen mnoha vzestupy a pády…

Loňský rok pak znamenal přesednutí do Citroenu DS3 R3T s nímž jsi vybojoval rakouský titul mezi dvoukolkami a mezi juniory. Myslím, že je skoro zbytečné se ptát, ale přesto, byl to tvůj nejúspěšnější rok, co? Jak zpětně loňský rok hodnotíš?

Přestup do vozu specifikace R3T byl dalším a nezbytným krokem pokud chce člověk pomýšlet na zisk titulu mezi dvoukolkami v Rakousku. Sezóny 2016 byla povedená, ale zpočátku mi chvíli trvalo, než jsem si na fungování nového auta zvyknul.

 

Na konci srpna 2016 jsi se vydal do Zlína, když jsi startoval na Barum rally. Co vedlo k rozhodnutí o startu v Česku a bylo to už tehdy součástí plánů na letošní českou misi?

Opět za tím stál Sparrow Racing, který nám dal skvělou nabídku a start na Barum rally byl také mým snem, takže to bylo skvělé a musím říct, že jsem nikdy předtím neviděl takové množství diváků u rychlostních zkoušek. Musím říct, že opravdu rád startuju v Česku, mám rád vaši zemi a zmíněné množství diváků u tratí je důvodem, proč jsme se letos rozhodli pro starty v Česku. A také se toho tady musím ještě hodně naučit.

Letos startuješ v Česku pravidelně a po dvou podnicích (pozn. autora: rozhovor vznikal ještě před Rallye Český Krumlov) máš na kontě dvě výhry ve třídě 6. Bylo to tak snadné, jak to z výsledků vypadá?

Ne, bylo to cokoliv jiné, než snadné, ale do každého startu dáváme vše, co to jde a snažíme se udělat méně chyb než soupeři a jak to vypadá, tak to je ta správná strategie. Moc se mi líbí konkurence na českých tratích, je dobré, kdy tolik aut jede s tak malými časovými rozestupy ve výsledcích. Rozhodně se ještě musíme zlepšovat, ale zatím nám vše vycházelo dobře.

 

Jak by jsi srovnal úroveň konkurence v Česku a Rakousku? Kde je potřeba na to víc šlapat, víc se snažit? I přes to, že máš u nás odjety jen tři soutěže, jak bys porovnal podmínky a rally v ČR a Rakousku?

To je obtížná otázka, protože zkoušky v obou zemích jsou jako den a noc. V Rakousku startuje pár dobrých aut specifikace R3 a taky jsou v kalendáři dvě šotolinové soutěže. Ale to, co si opravdu v Česku užívám, je atmosféra okolo soutěží.

Jaké máš plány na zbytek sezóny, případně další roky?

Cílem je stát se profesionálním soutěžním jezdcem a je jedno, jestli by to bylo v mistrovství světa, Evropy nebo v nějakém národním mistrovství. A také chci poznat a odjet co nejvíce různých soutěží půjde, abych mohl nasbírat další a další zkušenosti.

 

Který povrch máš raději a jaká je tvá oblíbená rally?

Mým jednoznačně nejoblíbenějším povrchem je sníh, protože na něm tolik nerozhoduje auto a nemusíš jet s tou nejlepší technikou abys udělal výsledek. Pokud bych měl vybrat mé zatím nejoblíbenější soutěže, tak bych řekl Barum rally a Waldviertel Rally.

Na závěr obvyklá otázka, kdy se mohou zpovídaní rozepsat. Je někdo, komu bys rád poděkoval za podporu v tvé kariéře, za rady a tak podobně?

Samozřejmě bycch rád poděkoval všem našim sponzorům, protože bez nich by nemohl startovat. Zvláště pak musím poděkovat mým rodičům, kteří za námi vždy 100% stojí a podporují nás. No a pak by to nešlo bez všech dalších jako jsou spolujezdec, mechanici a také tým, kterým je Sparrow Racing, kteří doposud odvádějí fantastickou práci.

Datum zveřejnění

26.5.2017

Zdroj informací

ewrc.cz

Autor

Zbyněk Hrabec

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2761 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál