Krumlovský bronz pro Jakeše s Ehlovou

Návrat na stupně vítězů zaznamenala posádka Mirek Jakeš – Marcela Ehlová při svém teprve druhém startu s vozem Ford Fiesta R5.

Krumlovský bronz pro Jakeše s Ehlovou

Na stupních vítězů v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem se tak znovu po roce potkala s tovární dvojící Kopecký – Dresler, rychlejší než Mirek s Marcelou byli i druzí Pech s Uhlem na další fiestě R5.

Od oslav na cílové rampě se však nejdříve přenesme o 30 hodin zpět na páteční shakedown, jimž se 45. ročník Rally Český Krumlov začínal. Zahřívací prolog posloužil jednak ke svezení osob, i díky nimž závodí Mirek na té nejvyšší úrovni, a pak také k odzkoušení funkčnosti závodní techniky.

„První tři průjezdy na shakedownu fungovala fiesta přesně tak, jak jsem si představoval a jak jsme si ji nastavili na středečním testu před soutěží. Při čtvrtém se však objevily drobné problémy s pop-off ventilem. Proto jsme se po pátém průjezdu vrátili do servisu s tím, že se mechanici na problém podívají. Do startu soutěže v tu chvíli zbývaly ještě tři hodiny,“ popisuje Mirek průběh testovací zkoušky na českobudějovickém Výstavišti.

Tam se ostatně začínala i vlastní soutěž úvodní dvouapůlkilometrovou RZ, po které žlutooranžovému fordu patřila devátá příčka. „Chtěl jsem začít pomaleji a postupně zrychlovat, přece jen jsem toho ve fiestě ještě tolik nenajel a nechtěl jsem dopadnout jako na Valašce. Navíc nás stále lehce brzdily problémy s pop-off ventilem, který správně neodfukoval. Mechanici ale nakonec vše zvládli vyřešit při večerním servisu, za což jim musím moc poděkovat,“ chválí Mirek zázemí týmu Jarka Orsáka. Po telefonické konzultaci s anglickými techniky dorazily z M-Sportu jiné mapy a od té doby již fiesta R5 šlapala jako hodinky. V té chvíli se už ale Mirek s Marcelou stačili posunout na průběžnou čtvrtou příčku před Jana Černého s konkurenční fabií R5, když nejlepší časy (dvě třetí místa) zaznamenali na nejtechničtějším testu úvodního dne z Rožmitálu do Spolí.

Sobota začínala dvojicí zkoušek, které patří k těm nejtěžším nejen v rámci krumlovské soutěže, ale i mezi všemi rychlostními testy v České republice. Na RZ Kohout zajel Mirek pátý čas a průběžně třetí Jan Dohnal mu v té chvíli odskočil o sekundu a půl, parádní výkon se však 27letému pilotovi a jeho o šest let starší spolujezdkyni povedl na RZ Malonty. Druhý čas na legendárním testu jen o necelých 9 sekund (na cca 23 kilometrech, tj. ztráta 0,38 s/km) za suverénním Kopeckým je zřejmě maximem, co se dá momentálně zajet.

„Na úvodním Kohoutu jsem se při závěrečné pasáži v lesním úseku necítil úplně nejjistěji a raději lehce zvolnil. Naopak Malonty nám sedly perfektně, jelo se nám tady parádně,“ říká Mirek a k popisu průběhu soutěže přidává postřehy i spolujezdkyně Marcela Ehlová: „Na úvodní Valašce jsem ještě cítila lehkou nervozitu, před Krumlovem ale vše probíhalo naprosto v klidu a já se na závody opravdu moc těšila. I když jsem tušila, že se na suchu pojede hodně rychle, tak to tempo bylo opravdu místy až pekelné. Překvapilo mne, jak moc pozdě se dá chodit na brzdy. První Malonty a druhý průjezd na Lipně bylo asi to nejvíc, co jsem v rally dosud zažila,“ hodnotí Marcela nadšeně krumlovský závod i s odstupem několika dní.

Od deváté RZ až do cíle tak již posádce Jakeš – Ehlová patřila třetí příčka, přitom posun dopředu se vzhledem k síle soupeřů nejevil reálně. „Upřímně, Honza Kopecký je někde jinde a porazit by se mohl snad jen on sám. S Vencou Pechem jsme některé zkoušky dokázali držet krok, ale pokusit se ho potrápit by znamenalo jet takové tempo na všech zkouškách, ne jen na některých. Proto jsem bral třetí místo jako maximum, čeho se dá v dané chvíli dosáhnout a spíše si hlídal pozice za námi. Až na jednou drobnou chybu se nám povedlo odjet perfektní závod,“ rekapituluje Mirek svoji druhou letošní soutěž.

Ke zmíněné chybě při prvním průjezdu RZ Lipno se vrací Mirkova navigátorka. „Nedobrzdili jsme do přírodního retardéru kousek za obcí Malšín. Cítila jsem, že v tom místě jsem se trochu opozdila a že Mirek měl dostat informaci o nějaký ten zlomek sekundy dřív. Když jsme se ale o tom spolu později bavili, tak mi říkal, že ten retardér uviděl včas a jen zkoušel, jak moc pozdě se dá jít na brzdy,“ vysvětluje Marcela.

„V tuto chvíli ještě nevíme, jestli se objevíme na dalším závodě domácího šampionátu v Hustopečích, původně jsme neměli tuto soutěž v plánu. Po výsledku z Českého Krumlova se však budeme snažit, abychom nevypadli z tempa a fanouškům rally se předvedli i na jihu Moravy. Za krumlovský závod musím každopádně poděkovat všem našim sponzorům i celému týmu Jarka Orsáka a jeho partnerům. Věřím, že jsme se jim společně s Marcelou svým výkonem dostatečně odvděčili,“ uzavírá Mirek hodnocení soutěže.

Datum zveřejnění

26.5.2017

Zdroj informací

Miroslav Jakeš

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2581 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál