Mads Ostberg je zatím de facto jediným pořádným soukromníkem v MS s vozem nejnovější specifikace, protože jeho společný tým s Martinem Prokopem je jediným, kdo se o své auto stará sám a hlavičku M-Sportu na přihlášce má uvedenu jen z důvodu splnění pravidel. Jinak se Fiona XXL, jak se v OneBet Jipocar WRT autu přezdívá, chystá v Jihlavě vlastními silami týmu. Ani to však nebránilo Madsovi aby v Argentině bojoval o čelní příčky, vždyť po prvním dni držel druhou příčku a teprve ztráta zadního difuzoru následovaná v RZ14 poškozeným zadním zavěšením dostaly norského pilota mimo nejlepší trojici. I tak ale dovezl Ostberg první letošní body, když i s penalizací za rally2 v jedné sobotní RZ nakonec vybojoval devátou příčku.
O tomto víkendu se Mads Ostberg postaví na start svého letošního třetího podniku MS a jak se nechal slyšet, cílem je opět notně trápit tovární posádky. "Myslím, že naší rychlostí zejména v první argentinské etapě jsme pár továrních jezdců překvapili. I přes omezené testování jsme měli ten správný setup a cítil jsem se v autě jistě a motivovaný. Teď před Portugalskem mám ten samý pocit a cílem je opět bojovat o nejvyšší příčky," říká před startem Portugalské rally Mads Ostberg.
Aby se v pauze mezi jihoamerickou a jihoevropskou soutěží udržel v tempu, odjel Ostberg předminulý víkend domácí Rally Sørland, kde si za volantem Fiesty R5 rodinného týmu připsal další letošní výhru v norském mistráku a po polovině sezóny má na svém kontě nejvíce výher. "Fiesta R5 se řídí úplně jinak než WRC a vyžaduje úplně jiný jezdecký styl. Ale i tak jsem pořád měl možnost závodit na náročných šotolinových zkouškách a získat pozitivní náhled na svou rychlost," říká k domácímu startu Mads Ostberg a dodává k opětovnému zvykání na Fiestu WRC, "musel jsem si zase zvyknout, ale rychle jsem se dostal zpět. Už se těším na začátek rally. Je to jedna z klasik kalendáře, jde o hodně náročný podnik a fanoušci tady vždy umí vytvořit úžasnou atmosféru," uzavírá Mads Ostberg.
18.5.2017
ewrc.cz
Jakub Kuře Kura