Z historie české rally – Rallye Český Krumlov 1997

Již za 10 dní nám začne další ročník Rallye Český Krumlov. Pojďme si ale připomenout ročník, který se jel před 20 lety, tedy 1997.

Z historie české rally – Rallye Český Krumlov 1997

Ten rok byla česká špička jasně daná a o titul od začátku sezóny soupeřili tři jezdci – Milan Dolák s Celicou, Láďa Křeček a Staňa Chovanec, oba s Escorty. Křeček bral nejvíce bodů na Šumavě, za ním dojel Dolák, když prohrál o pouhé dvě vteřiny. Chovanec tam havaroval a na Úslavě by vyloučen. Do Krumlova tak přijížděl bez bodu. Dolák pak vyhrál Akumu i Úslavu, obě soutěže s nižším koeficientem, kam se Křeček ani nevydal. Takže Křeček potřeboval Doláka porazit a body jako sůl potřeboval i Chovanec.

Mezi dvoukolkami patřil mezi favority Jindra Štolfa, který s tovární Felicií objížděl ten rok hlavně Evropu. Překvapil i start Pepy Lanka s dalším Kitem. Mezi eNky nechyběli Gargulák, Blahna nebo Arazim, který na Malontech rok předtím havaroval. Chyběl jen Pepa Peták, který nestihl připravit svého Protona.

Na jezdce čekalo 15 RZ o celkové délce přes 211 kilometrů. První den se startovalo až v podvečer a hodně RZ se jelo až za tmy. Druhý den pak strašila hlavně prodloužená verze Malont, která byla natažena až na 31 kilometrů.

Od startu šel do vedení Dolák a svůj náskok navyšoval. Po RZ6 vedl o 19 vteřin před Chovancem, Křeček nestíhal a ztrácel dalších 19 vteřin. Jenže na třetím průjezdu Zátoní Dolák udělal defekt a ztratil celých 51 vteřin. O 2 vteřiny se sice udržel před Křečkem, ale na Chovance najednou ztrácel 32 vteřin. A zápletka pro druhý den byla na světě.

A Dolák opravdu zabral. Hned na úvodním Svatém Jánu ztrátu smazal o 20 vteřin a po třech dalších zkouškách už byl před Chovancem o 9 vteřin. Pro Staňu Chovance však bylo mnohem horší, že vzápětí musel odstoupit. Souboj o vteřiny prostě nevydržel motor jeho Escortu. V ten okamžik měl Dolák náskok 48 vteřin na Křečka a mohl si tak dovolit zvolnit. Nechal ho vyhrát pár zkoušek, ale v cíli měl stejně náskok 32 vteřin.

Třetí dojel rychlý Štolfa, který neměl mezi dvoukolkami konkurenci. Snažil se mu sekundovat Jarda Starý, ale po defektu na Malontech spadl mezi dvoukolkami i za Taliána s Nissanem. Dobře jedoucí Lank ale doplatil na zrádné Malonty. Před Pohorskou Vsí vylétl z trati a ve dvou metrech přerazil sloup. Se spolujezdcem Milošem Hůlkou museli být převezeni do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že z těžké nehody vyvázli bez větších zranění. Na stejné zkoušce těžce havaroval i Klášterka (viz video), do odstaveného vozu pak ještě narazila dámská posádka Vánková – Mašková.

Televizní reportáž ze soutěže (omluvte sníženou kvalitu).

Do cíle nakonec dorazila rovná padesátka startujících ze 77 na startu. Více nabídnou kompletní výsledky.

Volkswagen Rallye Český Krumlov 1997

1. flagflag Dolák Milan - Palivec Jaroslav Toyota Celica GT-Four
HRS Team
1:55:27  
2. flagflag Křeček Ladislav - Krečman Jan Ford Escort RS Cosworth
Benzina Mogul Team
1:55:59 +32
 +32
3. flagflag Štolfa Jindřich - Fanta Miroslav Škoda Felicia Kit Car
Czech National Team Škoda
1:58:37 +3:10
 +2:38
4. flagflag Gargulák Michal - Malčík Jiří Mitsubishi Lancer Evo III
Slovnaft Moravia
2:01:44 +6:17
 +3:07
5. flagflag Talián Stanislav - Jarošík Václav Nissan Sunny GTi
RSR Plzeň
2:01:52 +6:25
 +8
6. flagflag Starý Jaroslav - Šlambora Miroslav Škoda Felicia Kit Car
Škoda Motorsport
2:02:09 +6:42
 +17
7. flagflag Tuček Marcel - Hodek Jiří Nissan Sunny GTI-R
RSR Plzeň
2:03:25 +7:58
 +1:16
8. flagflag Chvojka Milan - Dolínek Vladimír Ford Escort RS Cosworth
Chvojková Hana
2:03:43 +8:16
 +18
9. flagflag Blahna Václav - Hrubý Ivan Ford Escort RS Cosworth
Maxi Managering
2:04:47 +9:20
 +1:04
10. flagflag Arazim Václav - Gál Julius Ford Escort RS Cosworth
Chemopetrol Litvínov
2:04:58 +9:31
 +11

Datum zveřejnění

10.5.2017

Zdroj informací

ewrc.cz

Autor

Shacki

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7675 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál