Ten rok byla česká špička jasně daná a o titul od začátku sezóny soupeřili tři jezdci – Milan Dolák s Celicou, Láďa Křeček a Staňa Chovanec, oba s Escorty. Křeček bral nejvíce bodů na Šumavě, za ním dojel Dolák, když prohrál o pouhé dvě vteřiny. Chovanec tam havaroval a na Úslavě by vyloučen. Do Krumlova tak přijížděl bez bodu. Dolák pak vyhrál Akumu i Úslavu, obě soutěže s nižším koeficientem, kam se Křeček ani nevydal. Takže Křeček potřeboval Doláka porazit a body jako sůl potřeboval i Chovanec.
Mezi dvoukolkami patřil mezi favority Jindra Štolfa, který s tovární Felicií objížděl ten rok hlavně Evropu. Překvapil i start Pepy Lanka s dalším Kitem. Mezi eNky nechyběli Gargulák, Blahna nebo Arazim, který na Malontech rok předtím havaroval. Chyběl jen Pepa Peták, který nestihl připravit svého Protona.
Na jezdce čekalo 15 RZ o celkové délce přes 211 kilometrů. První den se startovalo až v podvečer a hodně RZ se jelo až za tmy. Druhý den pak strašila hlavně prodloužená verze Malont, která byla natažena až na 31 kilometrů.
Od startu šel do vedení Dolák a svůj náskok navyšoval. Po RZ6 vedl o 19 vteřin před Chovancem, Křeček nestíhal a ztrácel dalších 19 vteřin. Jenže na třetím průjezdu Zátoní Dolák udělal defekt a ztratil celých 51 vteřin. O 2 vteřiny se sice udržel před Křečkem, ale na Chovance najednou ztrácel 32 vteřin. A zápletka pro druhý den byla na světě.
A Dolák opravdu zabral. Hned na úvodním Svatém Jánu ztrátu smazal o 20 vteřin a po třech dalších zkouškách už byl před Chovancem o 9 vteřin. Pro Staňu Chovance však bylo mnohem horší, že vzápětí musel odstoupit. Souboj o vteřiny prostě nevydržel motor jeho Escortu. V ten okamžik měl Dolák náskok 48 vteřin na Křečka a mohl si tak dovolit zvolnit. Nechal ho vyhrát pár zkoušek, ale v cíli měl stejně náskok 32 vteřin.
Třetí dojel rychlý Štolfa, který neměl mezi dvoukolkami konkurenci. Snažil se mu sekundovat Jarda Starý, ale po defektu na Malontech spadl mezi dvoukolkami i za Taliána s Nissanem. Dobře jedoucí Lank ale doplatil na zrádné Malonty. Před Pohorskou Vsí vylétl z trati a ve dvou metrech přerazil sloup. Se spolujezdcem Milošem Hůlkou museli být převezeni do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že z těžké nehody vyvázli bez větších zranění. Na stejné zkoušce těžce havaroval i Klášterka (viz video), do odstaveného vozu pak ještě narazila dámská posádka Vánková – Mašková.
Televizní reportáž ze soutěže (omluvte sníženou kvalitu).
Do cíle nakonec dorazila rovná padesátka startujících ze 77 na startu. Více nabídnou kompletní výsledky.
1. | Dolák Milan - Palivec Jaroslav | Toyota Celica GT-Four HRS Team |
1:55:27 | ||
2. | Křeček Ladislav - Krečman Jan | Ford Escort RS Cosworth Benzina Mogul Team |
1:55:59 | +32 +32 |
|
3. | Štolfa Jindřich - Fanta Miroslav | Škoda Felicia Kit Car Czech National Team Škoda |
1:58:37 | +3:10 +2:38 |
|
4. | Gargulák Michal - Malčík Jiří | Mitsubishi Lancer Evo III Slovnaft Moravia |
2:01:44 | +6:17 +3:07 |
|
5. | Talián Stanislav - Jarošík Václav | Nissan Sunny GTi RSR Plzeň |
2:01:52 | +6:25 +8 |
|
6. | Starý Jaroslav - Šlambora Miroslav | Škoda Felicia Kit Car Škoda Motorsport |
2:02:09 | +6:42 +17 |
|
7. | Tuček Marcel - Hodek Jiří | Nissan Sunny GTI-R RSR Plzeň |
2:03:25 | +7:58 +1:16 |
|
8. | Chvojka Milan - Dolínek Vladimír | Ford Escort RS Cosworth Chvojková Hana |
2:03:43 | +8:16 +18 |
|
9. | Blahna Václav - Hrubý Ivan | Ford Escort RS Cosworth Maxi Managering |
2:04:47 | +9:20 +1:04 |
|
10. | Arazim Václav - Gál Julius | Ford Escort RS Cosworth Chemopetrol Litvínov |
2:04:58 | +9:31 +11 |
10.5.2017
ewrc.cz
Shacki