Ve Vyškově se z vítězství radují Vlček s Žákovou

Druhý díl rallysprint série je za náma a na tratích okolo Vyškova se z vítězství po úspěšném absolvování všech nástrah raduje Martin Vlček.

Ve Vyškově se z vítězství radují Vlček s Žákovou

Ač to ještě včera večer mohlo vypadat, že by mohla vyškovská rally přinést podobné podmínky jako úvodní podnik RSS Kopná, tak v sobotu se počasí umoudřilo a Rally Vyškov se odjela za pěkného počasí a jelikož bylo sucho, odpadlo laborování s obutím. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu si při jubilejním 25, ročníku své soutěže připravili program sestávající z devíti rychlostních testů, které se odjely na čtyřech úsecích, z nichž se všechny, až na výjimku Podivické, jely dvakrát. Začalo se ráno po deváté hodině, okolo páté odpoledne bylo hotovo. Vstříc nástrahám trati se vydalo 84 posádek, což znamená, že i Rally Vyškov už zažila četnější roky a nabízí se otázka, zda jde o pokračování trendu z Kopné, kde se před měsícem představilo jen o čtyři dvojice víc. Budeme si muset počkat co ukáží další podniky a zda nakonec přeci jen čas neukáže, že odejmutí mistrovského statutu sprintům nebylo v dlouhodobém horizontu nejlepším rozhodnutím…

Ale pojďme se přenést na tratě Rally Vyškov a podívat se, jak se soutěž vyvíjela. Nejrychleji začal Odložilík, který startoval s Fiestou R5 Keane motorsportu, protože jeho obvyklé auto proháněl na stejných tratách Trnovec. Druhý čas zajel Tarabus s Fiestou od Bisahy, rychlý start Fordů podtrhli třetím a čtvrtým časem Vlček a Trnovec. Na druhém testu zajel nejrychleji Vlček a posunul se před Tarabuse, stejné jméno nejrychlejšího muže měla i RZ3. Podobně pokračoval vývoj i v dalších testech po servisní přestávce a mezi vedoucím Odložilíkem a Vlčkem to bylo nadále ve vteřinách a větší rozdíl vzniknul teprve po po RZ6, kdy si Odložilík vyjel 10 sekund na příborského jezdce. Na třetím místě si jel Tarabus, čtvrtý pak byl Trněný s Fabii WRC, který se po RZ3 dostal před Trnovce a toto umístění si držel.

Největší změnu na čele přinesla RZ8, kde dosud vedoucí Odložilík neudržel Fiestu na trati a "ustlal" si v potoce, čímž se první příčka uvolnila Vlčkovi, který zaťal drápy a už si vítězství utéct nenechal. Po loňském Vsetíně si tak pilot Fiesty R5 připsal druhé absolutní prvenství na soutěži malého mistráku. Druhé místo se ztrátou pěti sekund bral Tarabus, třetí dokončil Trněný, který se vrátil na pódium nějaké české soutěže poprvé od podzimních Klatov 2015. Čtvrtou příčku vybojoval Trnovec, pátý dokončil Firla, který s Evem IX vyhrál hodnocení třídy 3 o dvacet sekund před Jelínkem. Sedmé místo absolutně bral Hanuš, který se na své konečné umístění posunul i díky odstoupení Riglera. Osmou příčku a velmi pěkný výkon se svým Porsche předvedl Nešetřil, devátý pak byl již vítěz RSS Smékal a desítku uzavřel Zpěvák s jedinou Fabií S2000 ve startovním poli.

Zmínkou o Smékalovi se dostáváme k rallysprint sérii, kde začal nejlépe Zimmermann s Cliem R3, ale jeho radost trvala jen do RZ3, kde frýdlantský pilot havaroval a první příčku uvolnil Smékalovi. Ten už si pak dojel pro největší bodový příděl, ale nijak snadné to neměl, protože opět nepříjemně kousali jezdci s vozy třídy 6, přičemž nejblíže byl zlínskému jezdci Kamenec s P208 R2, kterému po RZ6 na první příčku chybělo jen 13 desetin. V závěru však Smékal dokázal zafinišovat a s náskokem 11 sekund právě na Kamence dokázal vyhrát. Druhý jmenovaný však při druhém startu s vozem R2 předvedl více než kvalitní výkon a vítězství v nabité třídě 6 je toho jen důkazem. O třetí příčku sváděly boj dva Adamy R2 a nakonec rozhodlo osm desetin ve prospěch Horáka, který až v poslední zkoušce dokázal překonat Nekvapila. Pátou příčku vybojoval Březík, šestý byl Knápek a sedmou příčku si do Kroměříže odváží Zedník s nestárnoucí Fiestou S1600. I závěr TOP 10 v rámci klasifikace RSS patřil hlavně "lvům", protože jak osmý Svačina, tak devátý Dohnal pilotovali P208 R2, hegemonii francouzského vozu alespoň trochu narušil desátý Mika s Cliem R3.

 

 

Výsledky absolutně:

 

Rally Vyškov 2017

po RZ9

1. flagflag Vlček Martin - Žáková Jindřiška Ford Fiesta R5
Svarmetal Motorsport
42:42,4  
2. flagflag Tarabus Jaromír - Trunkát Daniel Ford Fiesta R5 42:47,4 +5,0
 +5,0
3. flagflag Trněný Karel - Doerr Christian Škoda Fabia WRC 43:36,3 +53,9
 +48,9
4. flagflag Trnovec Petr - Staněk Miroslav Ford Fiesta R5 44:09,2 +1:26,8
 +32,9
5. flagflag Firla Lumír - Jůrka Zdeněk Mitsubishi Lancer Evo IX
KIT Racing
44:37,8 +1:55,4
 +28,6
6. flagflag Jelínek Jan - Ingr Petr Mitsubishi Lancer Evo IX 44:58,7 +2:16,3
 +20,9
7. flagflag Hanuš Vladimír - Timko Milan Ford Fiesta R5
VH Racing Team
45:40,1 +2:57,7
 +41,4
8. flagflag Nešetřil Petr - Černoch Jiří Porsche 997 GT3 45:41,0
0:05
+2:58,6
 +0,9
9. flagflag Smékal Egon - Němcová Petra Citroën DS3 R3T Max
Egon Smékal Bens Racing Team
45:59,3 +3:16,9
 +18,3
10. flagflag Zpěvák Daniel - Kubala Jan Škoda Fabia S2000 46:03,0 +3:20,6
 +3,7

Datum zveřejnění

6.5.2017

Zdroj informací

ewrc.cz

Autor

Jakub Kuře Kura

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6835 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál