Klatovským soutěžím vévodí Kopecký a Comas

Páteční etapu 26. Historic Vltava Rallye i 52. Rallye Šumava Klatovy ovládli favorité.

Klatovským soutěžím vévodí Kopecký a Comas

V soutěžení soudobých vozů si nejlépe vedla dvojice škodováckého továrního týmu Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, klání historických vozů vládnou Francouzi Erik Comas – Yannick Roche s Lancií Stratos.

Hned od úvodní rychlostní zkoušky 52. Rallye Šumava Klatovy se ujali vlády nad soutěží Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem. Posádka týmu Škoda Motorsport se svou Škoda Fabia R5 byla nejrychlejší na všech čtyřech rychlostních zkouškách (RZ 5 byla pro „Šumavu“ z bezpečnostních důvodů zrušena) a její náskok činí víc jak půlminutu. Ve velmi vyrovnané bitvě o další příčky si zatím nejlépe vedou Jan Černý s Petrem Černohorským se stejným modelem vozu jako mají lídři, jen díky malé penalizaci za chybu v retardéru jsou až třetí Václav Pech s Petrem Uhlem s Fordem Fiesta R5. O další čtyři vteřiny zpět jsou Jan Dohnal s Jakubem Venclíkem (Ford Focus WRC). Už s trochu větším odstupem pilotuje pátý vůz v pořadí Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), který hájí pátou příčku těsně před polským jezdcem Jaroslawem Szejou, Roman Odložilíkem, Martinem Vlčkem (všichni Ford Fiesta R5), a Vojtěchem Štajfem (Škoda Fabia R5).

Průběžně třináctý v celkovém pořadí je vedoucí muž kategorie produkčních vozů Václav Kopáček (Subaru Impreza), jehož největší soupeř Jaroslav Pešl (Mitsubishi Lancer Evo 9) měl v závěru etapy velké potíže a v pořadí se propadl. Populární hudebník a závodník Daniel Landa (Škoda Fabia R5) chyboval hned v jedné z prvních zatáček soutěže, z příkopu ale dokázal vyjet a po první etapě mu patří sedmnáctá pozice celkového pořadí. Hůře skončila mladičká italská talentovaná závodnice Tamara Molinaro (Opel Adam R2), která přehnala své nasazení na okraji obce Mezholezy a musela z Rallye Šumava Klatovy s poškozeným vozem odstoupit. Posádka ale vyvázla bez zranění, stejně jako všichni další závodníci, kteří své vozy v pátek nezvládli. Italka v úvodu držela velmi slušnou desátou pozici v dobře obsazené kategorii 2WD, které zatím vévodí Patrik Rujbr (Renault Clio R3T) před Filipem Marešem (Peugeot 208 R2) a Andrejem Barčákem (Opel Adam R2).

Pořadí 26. Historic Vltava Rallye zatím s přehledem vévodí bývalý pilot formule 1 Erik Comas (Lancia Stratos), úřadující italský šampión Lucio Da Zanche (Porsche 911) se ale stále nevzdává snů o Francouzově skalpu. Po odstoupení Švéda Myrsella (kterého vyřadila porucha převodovky jeho Porsche 911) a Rakušana Wagnera (jenž s obdobným vozem havaroval) zůstává na dohled vedoucí dvojice už jen Fin Silvasti (Porsche 911), čtvrtý Brit Perez (Lancia Stratos), pátý Švéd Johnsen (Porsche 911) i šestý Nor Jensen (BMW M3) už mají odstup větší. Domácímu šampionátu vévodí posádka z Domažlicka Jan Frei – Petr Šlegl (Škoda 130 LR), která v absolutním hodnocení soutěže bojuje o pozice těsně za první desítkou.

První den soutěží se obešel bez větších komplikací a i havárií bylo pouze minimum, v sobotu ale na závodníky čeká dlouhá a velmi náročná etapa, která zavede posádky až do šumavského podhůří za Sušici. Předpověď slibuje i výrazně složitější povětrnostní podmínky než v pátek, a tak si závodníci i fanoušci přijdou na své. Cíl je v podvečer na klatovském náměstí Míru.

Datum zveřejnění

22.4.2017

Zdroj informací

pamk.cz

Autor

Karel Špaček

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6048 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál