Zastropování průměrné rychlosti není na pořadu dne

Zastropování průměrné rychlosti není na pořadu dne
Po Švédské rally a rušení jedné vložky skrze překročení průměru 130 km/h se začalo řešit, co dál a jak na vysoké průměry.

Parafrází známého citátu od Cimrmanů, kdy si prosadili silnější WRC, ale jezdily jim moc rychle by šlo charakterizovat současnou situaci ve FIA. Ta od Švédské rally, kdy se pro překročení rychlostního průměru 130 km/h rušil druhý průjezd jedné z vložek, přemýšlí, jak zajistit, aby se na rychlostkách nezajížděly až příliš velké průměry. Jedním z řešením, které by mělo organizátory jednotlivých soutěží dohnat k hledání pomalejších úseků mohlo být i stanovení pevné hranice 130 km/h, kdy by se bez pardonu rušilo, to však neprošlo a hodnota zůstane nadále jen jakýmsi doporučením, nikoliv pravidlem. "Průměr 130 km/h jsme brali jako jakýsi ukazatel. Když se zkouška jede rychleji, tak chceme, aby to bylo vidět a my se na to mohli blíže podívat. Nic víc. Nejde o žádnou regulaci, neexistuje jakékoliv pravidlo říkající, že by se zkoušky nemohly v průměru jet rychleji než 130 km/h," říká za FIA Jarmo Mahonen.

Výsledek obrázku pro MS WRC 2017

Jezdci pak chtějí, aby se ke zkouškám přistupovalo s rozumem a než přímo průměr se řešila jednotlivá místa. To ostatně serveru autosport.com řekl třeba Sébastien Ogier: "Průměrná rychlost se musí sledovat, ale je potřeba jednotlivé situace studovat případ od případu. Rychlejší zkouška nutně neznamená nebezpečnější. Je to jako v běžném životě, když při běhání spadnete, tak to bolí víc než pád při chůzi, ale průměrná rychlost je jen jedním z faktorů." Slova čtyřnásobného mistra světa doplňuje další z pilotů MS, jenž však nechtěl uvést své jméno. "Pokud pomalejší zkouška znamená bezpečnější rally, tak by Korsika musela být nejbezpečnější rally na světě. To ale není. Nebo podobně by to mělo být bezpečnější za deště, protože se jedou nižší průměry. Nakonec, my rizika známe. Nejdůležitější věcí je bezpečnost diváků, a to zejména na soutěžích typu Polska. To je oblast, na kterou by se bezpečnost měla soustředit."

Není tomu tak dávno, kdy svět rally oběhla zpráva o tom, že organizátoři Finské rally řeší, jak svůj podnik zpomalit a při tom se vyhnout použití umělých retardérů. Jak za FIA říká Jarmo Mahonen, retardéry nechce ani federace. "Nechceme je. Nedělají rychlostí zkoušky bezpečnějšími, pouze auta zpomalí na rovinkách. Tři roky s´organizátory pracujeme na tom, jak zpomalit soutěže zařazením lehce odlišných zkoušek. Loňské Finsko bylo nejrychlejší rally v historii a dva dny po jejím konci jsem organizátorům poslal dopis a říkal, že tohohle by už stačilo. Požádal jsem je, aby navrhli trať, která bude o trochu pomalejší a jsem zklamaný s jakým itinerářem přišli. A Jyvaskyle je stále sníh, takže nemůžeme vyrazit na inspekci cest."

Datum zveřejnění

18.4.2017

Zdroj informací

EWRC.CZ

Autor

Jakub Kuře Kura

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2594 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál