Druhým dnem pokračovala Tour de Corse a stejně jako včera byla na programu čtveřice rychlostních zkoušek odehrávající se na dvou úsecích. A opět platilo tvrzení o kvantině nahrazované délkou RZ, když test s názvem La Porta – Valle di Rostino nabídl 48 ostrých kilometrů a Novella pak jen "pouhých" 17. Pokud jde o tu delší ze zkoušek, tak se jedná o jednu z legend soutěže a oproti předchozím verzím byla v úvodu o 5 km zkrácena. Ale ani tak posádky nepřišly o úvodní výjezd ke kostelu v La Porta a následný úsek s dalším stoupáním do Col Saint Antoine. Odtud pak následoval sjezd, výjezd zpět do hor a finální sjezd dí cíle po asfaltu různé kvality. Druhý z dnešních testů byl v moderní éře poprvé využit vloni a nechyběl opět trend jízdy nahoru-dolů. Po včerejšku byl ve vedení Meeke, jehož následovali Ogier s Neuvillem.
V první sobotní vložce začal nejrychleji Neuville, který zatopil pod kotlem a v souboji o druhé místo stáhl Ogiera na pouhých šest desetin, když Francouzovi dal ve zkoušce skoro čtvrt minutu. V RZ5 se velmi pěkným druhým časem prezentoval navrátilec Hänninen, ale ten po včerejší rally2 je mimo hru v absolutní klasifikaci. Pro dění na čele podstatné věci nastaly v následujícím testu, kdy Meekovi vypověděla službu technika, Brita stihly problémy s motorem a ze stovky zkoušky už nedokázal odjet. Odstoupení zamrzí o to víc, že následoval přejezd do servisu a Meeke si do té doby držel první příčku. Ale Neuville jej v polovině dne stáhl na 15 desetin a vzhledem k následnému Britovu odstouopení se Belgičan propracoval do čela.
Ve druhých průjezdech kontroval na La Porta – Valle di Rostino Ogier, když najel na Neuvilla šest sekund a celkově tak svůj odstup od Belgičana snížil na 22 desetin, ale to nemělo žádný vliv, protože na RZ8 jen Ogier bez hydrauliky, tím pádem řadil pákou, neměl diferenciály a dojížděl jen s pohonem zadní nápravy. Jeho ztráta na vedoucího Neuvilla vzrostla na 38 sekund, ale na třetí Sorda mu nadále zbylo 18 sekund k dobru. Na čtvrtou příčku se po sobotě posunul Latvala, ten měl ale o 28 desetin v zádech Breena, kterému se nevyhnuly problémy jako třeba nefunkční interkom na RZ6.
S půlminutou na irského jezdce otevíral druhou polovinu TOP 10 Paddon a pak už následovaly nejrychlejší posádky s vozy třídy RC2, znichž byl nejrychlejší Mikkelsen, který zároveň vedl v rámci WRC2. Na posledním testu dne se na osmé místo (2. v RC2 a WRC2) posunul Suninen reprezentující M-Sport a na deváté místo (3. v RC2) tak odsunul Sarrazina. Francouz však nebodoval do WRC2, takže tam drží po sobotě bronzový stupínek Rossel, jenž je absolutně desátý. Čtvrtý ve WRC2 je po druhé etapě Veiby a pátý Tempestini s DS3 R5. Ve WRC2 hned na úvodní sobotní vložce zhasly všechny naděje Kočiho na dobrý výsledek, když Slovák se svou Fabií R5 poměrně silně havaroval.
4x4 aneb vítězové MS po Korsice
V neděli byly na programu poslední dvě zkoušky a aby to posádkám nebylo líto, tak RZ9 Antisanti – Poggio di Nazza přinesla hned 53 měřených kilometrů. Asi nikoho nepřekvapí, že vložka začíná zatáčkovitým výjezdem do vesnice Vezzani, odkud se několik dalších kilometrů pokračuje rychlým úsekem po vrstevnici. V závěru se pak po úzkém sjíždí k cíli a jede se kolem jezera Lugo di Nazza, které bylo kulisou rally už v 80. letech. V porovnání s devátým testem byla závěrečná PowerStage již jen takovou chuťovkou na konec, protože měřila jen 10 km a byla tak nejkratší vložkou letošní Tour de Corse. Po včerejšku byl ve vedení Neuville a měl pohodlný náskok více jak půlminutu na druhého Ogiera, jemuž zlobila technika.
No a technických problémů se Ogierova Fiesta WRC nevyvarovala ani dnes a Francouz tak po průjezdu RZ9 ztratil druhou příčku, kdy se před něj posunul Sordo. Oba dva jezdce dělilo 25 desetin a pro závěrečnou PowerStage jsme se tak mohli těšit na souboj o stříbrný stupínek. Ogier po dojezdu zkoušky opravoval vůz a ač nechtěl prozradit, kde vězí šotek, tak se dle všeho jednalo o problém s elektronikou vozu. Ve vedení soutěže se nic neměnilo na prvním místě Neuvilla, jenž měl na druhého Sorda zkoušku před koncem náskok téměř minutu a bylo jasné, že o vítězství se už může připravit v podstatě jen sám. Zajímavá zápletka pro PowerStage se rýsovala i pod stupni vítězů, protože Breen se o dvě sekundy posunul před Latvalu a tento rozdíl sliboval souboj až do finiše.
PowerStage nakonec přinesla hned dvě prohazování pořadí v celkové klasifikaci a když si povíme, že dva nejrychlejší časy zajeli Latvala a Ogier, lze již dedukovat, kdo se kam posunul. Ale pěkně popořadě. Soutěž vyhrál Neuville, který byl na PS pátý a díky svému prvenství Belgičan zaznamenal první výhru pro novou i20 WRC. Zároveň se také nabízí prostor pro vysvětlení nadpisu. Za čtyři odjeté soutěže se radovali čtyři jezdci z výhry (Ogier, Latvala, Meeke a Neuville) a stejně tak čtyři týmy (M-Sport, Toyota, Citroen a Hyundai). Z hlediska statistiky je zajímavé, že naposled se tato výsledková konstalace v MS udála ve zlomovém roce 1986, od té doby poznalo MS čtyři různé úvodní vítěze už jen v roce 1998, kdy ale šlo jen o jezdce, neb dva tehdy reprezentovali jeden tým.
Za vítězným Neuvillem dojel druhý z PowerStage Ogier, jemuž tento výkon stačil na posun před Sorda o 13 desetin. Dopředu šel také vítěz PowerStage Latvala, který se o jednu desetinu dokázal posunou před Breena, který však navázal na svá předchozí umístění a opět bral velice pěknou 5. příčku a současně byl opět nejlepším z Citroenů. Minutu za Irem dojel Paddon a tím už výčet vozů WRC v TOP 10 končí, protože o její závěr se postaraly speciály třídy RC2. Z nich byl nejlepším Mikkelsen (ten byl celkově 7. a první ve WRC2 a RC2), osmý absolutně a druhý v WRC2 a RC2 dojel Suninen. Devátou příčku bral vítěz Tour de Corse z roku 2014 Sarrazin (3. místo v RC2) a desítku uzavřel Rossel (3. příčka ve WRC2 neb Sarrazin nebodoval).
Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017
po RZ10
1. | Neuville Thierry - Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
3:22:53,4 | ||
2. | Ogier Sébastien - Ingrassia Julien | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
3:23:48,1 | +54,7 +54,7 |
|
3. | Sordo Dani - Martí Marc | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
3:23:49,4 | +56,0 +1,3 |
|
4. | Latvala Jari-Matti - Anttila Miikka | Toyota Yaris WRC Toyota Gazoo Racing WRT |
3:24:03,0 | +1:09,6 +13,6 |
|
5. | Breen Craig - Martin Scott | Citroën C3 WRC Citroën Total Abu Dhabi WRT |
3:24:03,1 | +1:09,7 +0,1 |
|
6. | Paddon Hayden - Kennard John | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
3:25:09,7 | +2:16,3 +1:06,6 |
|
7. | Mikkelsen Andreas - Jæger Anders | Škoda Fabia R5 Škoda Motorsport |
3:31:04,1 | +8:10,7 +5:54,4 |
|
8. | Suninen Teemu - Markkula Mikko | Ford Fiesta R5 M-Sport World Rally Team |
3:32:10,4 | +9:17,0 +1:06,3 |
|
9. | Sarrazin Stéphane - Renucci Jacques-Julien | Škoda Fabia R5 | 3:32:17,0 | +9:23,6 +6,6 |
|
10. | Rossel Yohan - Fulcrand Benoît | Citroën DS3 R5 | 3:35:50,5 | +12:57,1 +3:33,5 |