Hamilton si neohroženě dojel pro vítězství

Hamilton si neohroženě dojel pro vítězství

Překvapením je třinácté místo Fernanda Alonsa a čtrnácté Marcuse Ericssona. Oběma pomohla havárie Antonia Giovinazziho, který opět zaskakuje za Pascala Wehrleina, v závěru první části kvalifikace. Až za nimi odstartuje Max Verstappen, který měl včera problémy se softwarem pohonné jednotky Renault, která se nedala přepnout ze základního do kvalifikačního režimu.

Pirelli do Číny přivezlo super-měkké (červené), měkké (žluté) a středně-tvrdé (bílé) pneumatiky. Trať je ale částečně mokrá po dopoledním dešti a téměř všechny vozy odstartují na pneumatikách do přechodných podmínek (zelené), pouze Carlos Sainz riskne start na červených.

 

Palmer zajel pro slicky ještě před startem. Hamiltonovi se podařil perfektní start, Vettel musel čelit Bottasovi útočícímu z vnější strany první zatáčky. Němec se úspěšně ubránil, na rozdíl od Räikkönena, který podlehl útoku Ricciarda. Na šesté místo se probojoval Kvjat, na sedmé Verstappen a na osmé Alonso, Massa pronásledován Pérezem byl až devátý. Hülkenberg zajel pro slicky po prvním kole, Stroll po kontaktu s Pérezem skončil ve štrkovém kačírku a vedení závodu aktivovalo virtuální safety car. Ideální příležitost přezout!

Ze špičky ale přezul pouze Vettel. Hamilton, Bottas, Ricciardo a Räikkönen zůstali na přechodných a Vettel jezdil až za pátým Verstappenem, který dokonale vymazal nevýhodu zpackané kvalifikace. Už ve čtvrtém kole ale musel na trať reálný safety car. Giovinazziho rozbitý vůz zablokoval hlavní rovinku. Opět. Jezdci se mu povinně museli vyhnout přes boxovou uličku. To překazilo Vettelovy plány, protože jeho soupeři také přezuli a zůstali před ním, a to včetně Verstappena.

Pořadí za bezpečnostním vozem: 1. Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Vettel, Alonso, Sainz, Kvjat a 10. Massa. Bottas udělal chybu při zahřívání pneumatik a klesl až na 12. místo! Závod byl restartován na začátku osmého kola. Pérez během pár zatáček fantasticky předjel Massu i Kvjata. Verstappen se dostal před Räikkönena. Fin si stěžoval na ztrátu výkonu motoru, ale Vettela vpřed nepustil. Jezdci Red Bullu, Sainz a Pérez jeli na červených pneumatikách, ostatní z čela závodu na žlutých.

Skupinka prvních pěti jezdců se rychle vzdálila zbytku pole, zatímco Bottas se prodral přes pomalejší soupeře na 10. místo. V 11. kole předvedl své umění Verstappen a s pomocí DRS předjel týmového kolegu. Jezdec startující z chvostu pole už měl před sebou jen vedoucího Hamiltona. Ricciarda rychle dohnalo duo Ferrari, Vettel trpělivě jezdil za finským kolegou. Sainz využil svou pozici a pomalu se vzdaloval skupině na posledních bodovaných místech brzděnou sedmým Alonsem. 

Závod se pak nevyvíjel dobře pro Ferrari. Räikkönen, nadále si stěžující na výpadky ve výkonu pohonné jednotky, zůstával mezi Ricciardem a Vettelem. Verstappen byl ale mnohem rychlejší než Ricciardo a v 17. kole už měl před touto trojicí náskok 4.5 sekundy, přičemž sám ztrácel 3 sekundy na Hamiltona. Bottas se zasekl na 10. místě za Magnussenem. Vandoornův závod skončil po 18 kolech kvůli poruše palivového systému.

O pár minut později svůj vůz opustil také Kvjat, ale kamery více zaujal předjížděcí manévr Sebastiana Vettela. Räikkönena překvapil v šesté zatáčce. Hamilton v té době svému týmu potvrdil, že by závod mohl dokončit bez další výměny pneumatik. Ve 22. kole to Vettel opět zkusil v šesté zatáčce a po krátkém souboji opět uspěl! Ve výjezdu byl sice pouze vedle Ricciarda, ale v další zatáčce využil vnitřní stopu. Bottas se přes Magnussena dostal na osmé místo a před sebou měl Alonsa. Ocon pustil na 10. místo Péreze na novějších pneumatikách.

Bottas se před Alonsa dostal v 26. kole. Španěl na rovince nekladl žádný odpor. Bottas mohl pokračovat směrem k Sainzovi, od kterého ho ale dělilo 13 sekund. Red Bull na suché trati nemohl rychlostně konkurovat Ferrari, nebo byly příčinou rozdílu mezi Verstappenem a Vettelem pneumatiky. Němec jezdící na žlutých se v 28. kole zavěsil za Nizozemce na červených.

Ze souboje nic nebylo, Verstappen před vlásenkou zablokoval pneumatiky, ztratil pozici ve prospěch Vettela a jeho tým ho okamžitě zavolal pro nové pneumatiky. Z boxové uličky se vrátil na šestém místě a na další sadě červených pneumatik. Bottas tak postoupil na páté místo. Před Vettelem stála úloha vymazat Hamiltonův 11.5 sekundový náskok, v opačném případě se musel smířit s druhým místem.

Diváci mohli mít z Verstappenových problémů radost. Po trati téměř létal a během chvíle byl za zadním křídlem Bottasova mercedesu. Verstappen, stejně jako Vettel, útočil v šesté zatáčce, ale vybral si vnitřní stopu. Dokázal se udržet na trati a díky tomu se rychle dostal přes Bottase. Odstartoval tím druhou vlnu zastávek v boxech. Za Bottase se vrátil Ricciardo, Vettel klesl z druhého místa na třetí. Němec si takto pojistil místo před Verstappenem, ale na rozdíl od něj se vrátil na žlutých pneumatikách. Hamilton i Räikkönen si mezitím stěžovali na pneumatiky a pochybovali, že vydrží do konce závodu. Alonso týmu oznámil problém s hnací hřídelí a to byl pro McLaren konec závodu. Mechanici mohli začít balit.

 

Bottas vyměnil pneumatiky v 35. kole a zařadil se na sedmé místo. Opět měl před sebou Sainze. Hamilton po své druhé zastávce zůstal první. Jeho náskok před Vettelem se sice zmenšil, ale na nových pneumatikách se už neměl čeho obávat. Ze špičky ještě nebyl na druhé zastávce pouze druhý Räikkönen. Ten dlouhým druhým stintem hodně ztratil, ale po druhé zastávce se vrátil před Bottase a za Sainze a nyní měl výhodu nejnovějších pneumatik.

Pořadí po 43 kolech: 1. Hamilton, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Sainz, Bottas, Pérez, Magnussen, 10. Ocon. Verstappen, Ricciardo a Räikkönen na červených, ostatní ze špičky na žlutých pneumatikách. Bottas se před Sainze dostal v 45. kole.

Vettel dohnal, co ztratil riskantní zastávkou během virtuálního safety caru, ale Hamilton si v čele závodu vybudoval příliš velký náskok a 8 kol před koncem bylo zřejmé, že se už může bojovat pouze o poslední místo na stupních vítězů. Ricciardo jezdil sekundu za Verstappenem, Räikkönen na mnohem novějších pneumatikách ztrácel 10 sekund a 4 sekundy za ním jezdil Bottas. Pérez se s pomocí DRS dostal před Magnussena.

Räikkönen svou výhodu nevyužil a v boji o místo na pódiu zůstali pouze Verstappen a Ricciardo. Australan byl 6 kol před koncem závodu v DRS zóně za týmovým kolegou. Do jejich souboje promluvil o kolo pomalejší Romain Grosjean. Verstappen za ním už ztrácel přilnavost v zatáčkách, ale ještě nebyl sekundu za ním, takže neměl DRS ani nárok na pomoc modré vlajky. Ricciardo mohl útočit, ale v zatáčkách okamžitě ztrácel vše získané pomocí DRS na rovinkách. Verstappen se dožadoval pomoci ředitele závodu, zaseknutí za Grosjeanem se mu zdálo neférové.

A vítězem Velké ceny Číny se stal Lewis Hamilton! Vettelovo druhé místo znamená, že tito dva mají stejný počet bodů, stejný počet vítězství i stejný počet druhých míst. Třetí místo si udržel Max Verstappen. Verstappena a šestého Bottase v cíli dělily pouze 4 sekundy. Plný počet kol absolvovalo 7 jezdců.

  Jezdec Tým Ztráta
1 Hamilton Mercedes
2 Vettel Ferrari + 0:06.250
3 Verstappen Red Bull + 0:45.192
4 Ricciardo Red Bull + 0:46.035
5 Raikkonen Ferrari + 0:48.076
6 Bottas Mercedes + 0:48.808
7 Sainz Toro Rosso + 1:12.893
8 Magnussen Haas + 1 kolo
9 Perez Force India + 1 kolo
10 Ocon Force India + 1 kolo
11 Grosjean Haas + 1 kolo
12 Hulkenberg Renault + 1 kolo
13 Palmer Renault + 1 kolo
14 Massa Williams + 1 kolo
15 Ericsson Sauber + 1 kolo
16 Alonso McLaren
17 Kvjat Toro Rosso
18 Vandoorne McLaren
19 Giovinazzi Sauber
20 Stroll Williams

Datum zveřejnění

10.4.2017

Zdroj informací

formule.cz

Autor

Zdeněk Balcar

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.7536 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál