První trénink v Číně vůbec nic nenapověděl a druhý byl zrušen

První trénink v Číně vůbec nic nenapověděl a druhý byl zrušen

Shanghai International Circuit leží zhruba 75 minut od centra Šanghaje díváci se sem dostanou buď vlakem nebo lodí.  Hlavní zastřešená tribuna naproti boxům má kapacitu 29 000 míst a je 400 metrů dlouhá. Zajímavý je tvar celého okruhu, který znázorňuje znak "Shang", původní symbol jména Shanghai.

První trénink v Číně vůbec nic nenapověděl. Příčinou nebyla voda na trati, ale kombinace zatažené oblohy se smogem nad Šanghají. Ohrozila totiž přistávání zdravotnického vrtulníku, a proto se z plánovaných 90 minut odjela necelá polovina.

Po očekávané premiéře v Melbourne ještě nebyly zodpovězeny všechny otázky pro novou sezonu. Vzhledem k charakteru tratě se neukázalo hlavně to, jak se budou vozy chovat v rychlých zatáčkách. A zda monoposty podle nové specifikace budou schopné předjíždět. V Albert Parku totiž došlo během celého závodu k pouhým pěti „opravdovým“ předjetím.

V Číně se začínalo jezdit za zcela odlišných podmínek než před dvěma týdny v Austrálii. Nad okruhem bylo zataženo v kombinaci se smogem, trať byla pod vodou a to byla příležitost k tomu, aby týmy vyzkoušely pneumatiky do mokra. Na trať vyjeli Magnussen, Grosjean, Massa, Stroll, Kvjat a Vandoorne. Nestačili však ujet ani jedno měřené kolo a první trénink byl zastaven. Důvodem byla skutečnost, že by v případě potřeby vrtulník nemohl přistát v šanghajské nemocnici.

A první čínský trénink byl přerušen nejméně na půl hodiny! Pauza se nakonec protáhla na více než 40 minut, takže týmům se možnost testování zkrátila na pouhou polovinu. Když se rozsvítilo zelené světlo, mnozí jezdci hladově vyrazili na trať se zeleně označenými pneumatikami do přechodných podmínek. Magnussen na nich hned roztočil parádní hodiny, po něm i Grosjean či Massa. Naopak Verstappen nastavil svým časem 1:50,491 první laťku k překonání.

Ze špičky ho však nikdo další do souboje s časem nenásledoval. Za zadními koly se stále zvedaly vysoké sloupce vody. Půl hodiny před koncem Hülkenberg rozblikal virtuální safety car, protože po smyku skončil zahrabaný v kačírku kousek od svodidel. Ze svého renaultu musel vystoupit a trénink tím pro něho skončil, aniž by se doopravdy rozjel k ostrému kolu.

Na novém asfaltovém povrchu v prostoru startu a cíle stála voda a jezdci byli upozorňováni na možné nebezpečí. Pětadvacet minut před koncem byly znovu vyvěšeny červené vlajky a opět to bylo kvůli zdravotnickému vrtulníku. Podle očekávání se na čínskou trať už nevyjelo a z prvního tréninku na VC Číny zbyla jen smutná troska.

 

  Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Verstappen Red Bull 1:50.491
 4
2 Massa Williams 1:52.086 1.595  7
3 Stroll Williams 1:52.507 2.016  7
4 Sainz Toro Rosso 1:52.840 2.349  5
5 Grosjean Haas 1:53.039 2.548  6
6 Kvjat Toro Rosso 1:53.314 2.823  4
7 Alonso McLaren 1:53.520 3.029  5
8 Ricciardo Red Bull 1:54.038 3.547  7
9 Bottas Mercedes 1:54.664 4.173  4
10 Magnussen Haas 1:55.104 4.613  8
11 Hulkenberg Renault 1:55.608 5.117  6
12 Vandoorne McLaren 1:57.445 6.954  4
13 Ericsson Sauber 2:15.138 24.647  4
14 Giovinazzi Sauber 2:15.281 24.790  4

Druhý trénink musel být zrušen

Smog vznášející se nad Šanghají způsobil, že jezdcům z naplánovaného prvního 90 minutového tréninku zůstalo sotva dvacet minut, protože v hustém smogu by v případě potřeby nemohla vzlétnout záchranná helikoptéra. I těch 20 minut mělo k ideálu daleko, Šanghajský mezinárodní okruh byl mokrý a jezdilo se na pneumatikách do přechodných podmínek. Ve druhém tréninku by proto všichni chtěli pracovat na nastavení svých nových vozů, jenže počasí bylo opět proti.

Vytrvalý déšť ustal jen pár minut před začátkem tréninku a trať byla mokrá, ale to nebylo hlavním problémem. Helikoptéra opět nesměla vzlétnout kvůli smogu. Kamera tak sledovala Fernanda Alonsa nasazujícího si svou přilbu, pouze aby před dokončením celého procesu přestal a opět ji vyměnil za kšiltovku. Jiní jezdci už byli připraveni ve svých vozech. Mezitím se nabízí otázka, zda se Číně opravdu vyplatí utrácet peníze, aby celému světu ukazovala tohle. Nejskalnějším fanouškům zbývalo pouze čekat spolu s jezdci.

Po necelé hodině a půl záběrů na čínské fanoušky, čekající jezdce, prázdnou mokrou trať a znečištěné ovzduší přišlo jednoduché oznámení, že druhý trénink ani nezačne. Zítra budou mít jezdci pouze hodinu na kompletní přípravu na závod a kvalifikaci. I to pouze pod podmínkou, že se zlepší počasí.

Datum zveřejnění

7.4.2017

Zdroj informací

formule.cz

Autor

Zdeněk Balcar

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2999 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál