První etapa nabídla sice jen čtyři rychlostní testy, ale kilometráží se nijak nevymykala zvyklostem jiných světových soutěží, kdy posádky dneska odjely 120 ostrých kilometrů. Dnes se závodilo na dvou úsecích a jak napoví jednoduchá matematika, oba testy se projely dvakrát, aby nám daly výsledný počet čtyř testů etapy. Delším z dnešní dvojice byl test Pietrosella – Albitreccia, který v úvodních 7 kilometrech přinesl nový úsek, aby se následně napojil na loňskou verzi. Druhou dnešní rychlostkou byla Plage du Liamone – Sarrola-Carcopino, která nabídla výjezd od pláží Liamone až na Col de Sarzoggio a následný sjezd do cíle. Celá etapa se odehrávala bez servisní zastávky, na což doplatily některé posádky…
Nejrychleji začal první asfalt sezóny Meeke, který úvodních 31 km projel o 57 desetin rychleji než druhý Ogier a třetí byl následně Neuville a čtvrtý Tänak. A přesně stejné pořadí první čtveřice bylo i ve stopce RZ2, což znamenalo, že právě takové pořadí bylo i v absolutní klasifikaci soutěže po půli etapy. Hned v RZ1 si (opět) problémy udělal Hänninen, jenž trefil mostek, poškodil řízení a následně ještě hasil pravou zadní část svého Yarisu WRC. To bylo zřejmě na Finovu těžce zkoušenou Toyotu moc a posádka to pro první etapu zabalila a vyrazila do servisu. Na dalším testu potkaly technické problémy s hydraulikou Evanse a Welšan se následně propadl pořadím
V opakovaných průjezdech začal nejlépe Ogier, který RZ3 před Meekem o osm desetin, ale na následujících (a současně posledním testu etapy) si Brit ztracený čas vzal zpět a ještě něco drobně přidal. Po pátku je tedy Meeke ve vedení s náskokem 10 sekund na druhého Ogiera. Jako stín se vedoucí dvojice drží třetí Neuville, jenž i ve druhých průjezdech zajel dvakrát třetí čas a za Francouzovým stříbrným postem zaostává o čtvrtminutu. Na RZ3 skončil v příkopu Tänak, což znamenalo, že se na čtvrtou příčku posunul Sordo, Španěl ale na následujícím testu podlehl Breenovi a Ir se tak posunul na bramborový post a Sordo uzavírá nejrychlejší pětici.
Stabilní časy v polovině TOP 10 zajíždí Latvala, který je po pátku šestý se ztrátou šesti sekund na pátého Sorda, sedmou příčku drží Paddon, který je tak nejpomalejším z jezdců Hyundai. Osmý se ztrátou tři čtvrtě minuty na Kiwiho je Lefebvre a nejjrychlejší desítku už uzavírají premianti třídy RC2, tedy Mikkelsen a Sarrazin.
S třídou RC2 se dostáváme k souhrnu WRC2, kde bohužel hned na začátku soutěže pohasly všechny naděje našeho Kopeckého, jemuž již na první zkoušce vypověděl službu posilovač a s poškozeným řízením musel dojet celý den. Navíc ještě v RZ3 dělal defekt, takže po dnešku mu patří místo v závěru klasifikace WRC2. Druhý zástupce Škody motorsport – Mikkelsen je přesně na opačném konci klasifikace, tedy na prvním místě s náskokem minuty na druhého Suninena. Do poloviny etapy se s Norem držel ve vteřinách Camilli, ale na RZ3 musel Francouz zastavit a své dosavadní druhé místo přepustit týmovému kolegovi Suninenovi. Třetí příčku ve WRC2 po dnešku drží Rossel s DS3 R5, , čtvrtý je Veiby a pátý Koči.
po RZ4
1. | Meeke Kris - Nagle Paul | Citroën C3 WRC Citroën Total Abu Dhabi WRT |
1:16:32,1 | ||
2. | Ogier Sébastien - Ingrassia Julien | Ford Fiesta WRC '17 M-Sport World Rally Team |
1:16:42,4 | +10,3 +10,3 |
|
3. | Neuville Thierry - Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
1:16:57,9 | +25,8 +15,5 |
|
4. | Breen Craig - Martin Scott | Citroën C3 WRC Citroën Total Abu Dhabi WRT |
1:17:24,5 | +52,4 +26,6 |
|
5. | Sordo Dani - Martí Marc | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
1:17:25,9 | +53,8 +1,4 |
|
6. | Latvala Jari-Matti - Anttila Miikka | Toyota Yaris WRC Toyota Gazoo Racing WRT |
1:17:32,3 | +1:00,2 +6,4 |
|
7. | Paddon Hayden - Kennard John | Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai Motorsport |
1:17:50,9 | +1:18,8 +18,6 |
|
8. | Lefebvre Stéphane - Moreau Gabin | Citroën C3 WRC Citroën Total Abu Dhabi WRT |
1:18:39,7 | +2:07,6 +48,8 |
|
9. | Mikkelsen Andreas - Jæger Anders | Škoda Fabia R5 Škoda Motorsport |
1:19:29,4 | +2:57,3 +49,7 |
|
10. | Sarrazin Stéphane - Renucci Jacques-Julien | Škoda Fabia R5 | 1:19:49,9 | +3:17,8 +20,5 |
7.4.2017
ewrc.cz