Průměrná rychlost na rychlostní zkoušce přes 130 km/h? Pro novougeneraci vozů specifikace WRC žádný problém. Švédská rally tomu byla důkazem kdy na jedné ze zkoušek byl tento limit překročen a druhý průjezd zrušen. FIA se tedy obává že rychlostní průměr může být problém na soutěžích typu Finska a Polska. Už loňská specifikace WRC neměla ve finsku problém na některých testech tuto rychlost překročit a nehledě na to že se pojede opět legendární zkouška Ouninpohje, je tedy předpoklad, že by průměr mohl atakovat 140 km/h. Zkouška se letos pojede ve směru z Hamepohja do Kakaristo a protože bude vysílána televizním přenosem bude zkrácena na cca 12 minut a z klasické podoby bude vypuštěna ta pomalejší část.
Právě zkrácení z původních očekávaných 15 minut jízdy zkoušky na televizních 12 zajištěné vypuštěním pomalejšího úseku může dělat problémy. To říká například Jari-Matti Latvala: "Kdyby se jela ta pomalejší, užší část Ouninpohje, průměr by šel dolů. FIA má obavy ohledně průměrů v letošním ročníku a všechny testy druhého dne – Ouninpohja, Paijala a Pihlajakoski budou všechny pekelně rychlé. Může se stát, že se na nich pojede dokonce průměrem 140 km/h," říká finský pilot serveru autosport.com Rodák z Töysä zároveň očekává, že dojde k úpravám a aplikaci zpomalovacích prvků na trať soutěže. "Myslím si, že postaví nějaké retardéry, aby auta zpomalili, ale to bude proti charakteru finských vložek. Na šotolině je nezvyklé, aby byly retardéry, ty jsou typické spíše na asfaltu. Je fér říct, že jezdcům se to líbit nebude".
Vedoucí trati Finské rally Kai Tarkiainen pak k Latvalovým slovům přidává, že potřeba snížit průměry bud mít na podobu tratě dopad. "Je celkem jasné, že něco budeme muset udělat. Na FIA jsme se na toto téma bavili s Michele Mouton a Jarmo Mahonenem a oba jsou nakloněni použití nějakých přírodních zpomalovacích prvků jako třeba nechat auta jet krátce po užší cestě nebo nezkracovat zatáčky. Chceme jít touto cestou, abychom se vyhnuli vození betonových panelů nebo něčeho jiného ke stavění šikan uprostřed ničeho. Nezkracování zatáček může být také řešením, které navíc bude vhodné pro seznamovačky, kdy se jede na veřejných cestách a kdy si nemůžeme jen tak na cestu stavět retardéry," uzavírá Kai Tarkiainen.