Monopol Pirelli na dodávky obutí pro MS F1 prozatím není v ohrožení. Nikomu jinému se do tohoto kšeftu totiž moc nechce.
Naposledy se v tomto smyslu vyjádřil evropský šéf Bridgestone Robin Shaw: „V nejbližší době neplánujeme návrat do formule 1. Všechny naše síly jsou napřeny směrem k olympijským hrám.“ Japonský výrobce se totiž od roku 2024 stává partnerem této světové akce, a to v její letní i zimní podobě. Záměrem je změnit povědomí veřejnosti o tom, že „pneumatiky nejsou dost sexy“. Formule 1 prý vhodným nástrojem k dosažení tohoto cíle není. Až příliš často se totiž v souvislosti s ní v médiích referuje o gumách v negativním smyslu. „Není prostě možné, uvést naše úsilí o co nejvyšší kvalitu a snahu F1 trvale užívat pneumatiky na hranici jejich možností do souladu,“ vysvětlil Shaw.
Bridgestone se ve F1 angažoval v letech 1997 až 2010. Odešel údajně proto, že vynaložené náklady převýšily získaný vývojový efekt. V současnosti je v monopostech aktivní pouze v japonském seriálu Formula Super.
30.3.2017
formule.cz
Zdeněk Balcar