V Mexické rally se Toyotě zrovna dvakrát nedařilo, když Jari-Mati Latvalu zpomalily technické problémy s přehříváním motoru a brzd, jeho týmového parťáka Juhu Hänninena pak trápila chřipka a výsledkem bylo šesté a sedmé místo pro tuto dvojici finských pilotů Jak zní z táboru Toyota Gazoo Racing, potíže, se kterými se tým potkal, byly dány z větší části specifičností mexické soutěže a poměrně rozsáhlé testování před nadcházejícími podniky MS by mělo zajistit, že se něco podobné nebude opakovat. "Před Korsikou máme v plánu odjezdit čtyři dny testů, před Argentinou jich bude pět a před Portigalskem dokonce šest. Takový rozsah testů je v našem programu opravdu dobrou položkou," říká k mimosoutěžnímu programu Jari-Matti Latvala.
Jak se dále nechává finský pilot pro server autosport.com slyšet, na Korsice by problémy s brzdami mělo pomoci vyřešit i to, že se na autě poprvé objeví jejich asfaltová specifikace a další věci, ty by měly být odstraněny do Argentiny. "Na Korsice budeme mít asfaltovou specifikaci brzd, takže to bude mnohem lepší a jsem si jistý, že zbytek problémů stihneme vyřešit do dalšího závodu. Nemám žádné obavy. Tým loni ve Finsku najezdil spoustu kilometrů a v podobných podmínkách nebude přehřívání problém, protože je chladněji a vzduch má větší hustotu. Za takových podmínek není problém postavit spolehlivé auto," pokračuje Jari-Matti Latvala.
Když se ještě Jari-Matti ohlíží za Mexikem, tak důvodem většiny potíží bylo dle rodáka z Töysä to, že tým stále ještě sbírá zkušenosti s provozem Yarisu WRC. "Vysoké provozní teploty prvního dne se podepsaly na motoru, který nebyl ve 100% kondici, takže ve zbytku soutěže jsme nemohli využívat maximální výkon a nejeli v normálním módu. Dalším problémem byly brzdy, které nebrzdily dostatečně. Destičky se přehřívaly, protože nebyly dostatečně chlazené. Pokud se podíváte na ostatní auta, tak ty maj více otvorů k přívodu chladícího vzduchu k brzdám. A tohle je příklad toho, kde nám chyběly zkušenosti," uzavírá Jari-Matti Latvala.