Třetím podnikem pokračuje o tomto víkendu mistrovství světa v Severní Americe, když se posádky sjely do Mexika. No a jak tomu už na zámořských závodech bývá, počet soutěžících se dal spočítat na prstech ruky zasloužilé party dřevorubců, protože svou cestu sem vážilo 24 dvojic a to povětšinou jen ti, co museli – tedy posádky s prioritou P1 a nebo zájemci o "levné" body do WRC2. Soutěž otevírala speciálka na náměstí Zócalo v Mexico City a kvůli ní se speciály převážely kamionech nějakých 400 kilometrů z centra soutěže a vzhledem k problémům při následném transportu vozů zpět Leonu (neprůjezdná dálnice po nehodě) byly zrušeny RZ2 a 3. Nejvíce to zamrzelo kvůli testu El Chocolate, který letos měřil lehce přes 50 km a jeden jeho průjezd padl na oltář zmíněným dopravním komplikacím. Kromě "čokoládového testu" se odjel už jen Las Minas, zbylé tři zkoušky byly superspeciálky.
Po dvojím kroužením v hlavním městě Mexika se na čele usadil Hänninen, který měl 16 desetin na druhého Meeka, ale jak naposledy ve Švédsku ukázal Neuville, na tomto typu zkoušel lze maximálně ztratit a vydělat nic moc nejde. Proto se přesuňme na El Chocolate, jehož jeden průjezd tvořil většinu kilometráže úvodní etapy. Tam zajel nejlépe Meeke (ten tak při třetí soutěži vybojovat teprve druhé vítězství v RZ pro C3 WRC) a posunul se do čela. Za ním byl necelých 10 sekund Ogier, který většinu testu odjel za svitu kontrolky přehřívání motoru, ale Francouzův vůz nebyl v tomto ohledu osamocen. Motor v závěru testu zlobil i všechny tři i20 WRC, ale i přes to se Paddon, Sordo a Neuville po RZ3 posunuli na třetí až páté místo.
Na Las Minas byl nejrychlejší Neuville následovaný Evansem a Sordem, ale na pořadí nejlepší pětice to mělo pramalý vliv a k jediným změnám v rámci TOP 10 došlo na osmém místě, kde se posunul Lefebvre před Latvalu a obdobně se na desáté místo posunul Tidemand před Camilliho. Závěrečná trojice superspeciálek hned na Street Stage Guanajuato přinesla problémy pro Paddona, jehož vůz měl technické problémy a Kiwi se propadl na sedmé místo. Na první Autódromo de León se pak propadl Sordo až mimo první desítku a když při druhém kroužení na autodromu překonal Lefebvre Paddona, bylo pořadí nejlepších po první etapě utvořeno.
S náskokem 20 sekund je na čele před druhou etapou Meeke jehož následuje Ogier. Dalších 35 sekund nazpět je Neuville, čtvrtý jede Hänninen. První etapa Mexické rally tak opět ukázala, že letos to vypadá na vyrovnanější sezónu a čtyři značky na prvních čtyřech místech toho jsou jen důkazem. Pátou příčku drží Tänak, šestý je Lefebvre s druhou C3. Sedmý Paddon má necelou půlminutu náskoku na Latvalu a desítku uzavírají dva nejrychlejší piloti WRC2 Tidemand a Camilli. No a WRC2, tam za Švédem a Francouzem následuje na třetím místě Guerra, který po letech epizodních startů s WRC zvolil letos Fabii R5, čtvrtý Ptaszek a pátý Heller putovali do rally2 a oba mají na posádky před sebou více jak půlhodinu ztráty.
Rally Guanajuato Mexico – po RZ8 | |||
---|---|---|---|
1. | Meeke Kris – Nagle Paul | Citroën C3 WRC | 1:01:33,8 |
2. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | Ford Fiesta WRC '17 | +20,9 |
3. | Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 Coupe WRC | +56,7 |
4. | Hänninen Juho – Lindström Kaj | Toyota Yaris WRC | +1:27,3 |
5. | Tänak Ott – Järveoja Martin | Ford Fiesta WRC '17 | +1:32,9 |
6. | Lefebvre Stéphane – Moreau Gabin | Citroën C3 WRC | +1:52,8 |
7. | Paddon Hayden – Kennard John | Hyundai i20 Coupe WRC | +2:02,1 |
8. | Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka | Toyota Yaris WRC | +2:30,8 |
9. | Tidemand Pontus – Andersson Jonas | Škoda Fabia R5 | +3:24,3 |
10. | Camilli Eric – Veillas Benjamin | Ford Fiesta R5 | +3:59,7 |
11.3.2017
ewrc.cz
Jalub ,,Kuře" Kura