Toyota Gazoo Racing se těší na mexickou šotolinu

Toyota Gazoo Racing se těší na mexickou šotolinu

Poté, co Latvala se svým spolujezdcem Miikkou Anttilou vybojovali na Švédské rallye vůbec první vítězství pro Toyotu v Mistrovství světa ve vytrvalostních soutěžích FIA od roku 1999, vládne v týmu pozitivní nálada. Vstup do sezóny zatím Toyotě vychází na výbornou. Ovšem Mexiko přinese další výzvu v podobě třetího povrchu, takže prioritou týmu bude i nadále vylepšování auta a sbírání zkušeností.

Mexická rallye je v kalendáři světového šampionátu už od roku 2004 a každoročně se jedná o první skutečně šotolinovou soutěž sezóny. Tato rallye je vyhlášená vysokými teplotami okolo 30 °C a cestami, které šplhají do nadmořské výšky až 2 737 metrů nad mořem, takže motory se musí vypořádat s nedostatkem kyslíku a sníženým výkonem až o 20 %. Začátek letošního ročníku Mexické rallye se ponese ve speciálním duchu, a to díky nové etapě v Mexico City, která se pojede ve čtvrtek večer. Na proslulém náměstí Zócalo čekají jezdce dvě jízdy na okruhu dlouhém 1,57 km a pořadatelé se připravují na zájem tisíců diváků. Páteční etapa začne nejdelší rychlostní zkouškou soutěže, 54,9 km dlouhou erzetou zvanou El Chocolate (čokoláda), a skončí divácky atraktivní rychlostní zkouškou v ulicích (a tunelech) města Guanajuato a na okruhu Autódromo de Leon Racing Circuit, kam se jezdci vrátí znovu v sobotu večer, aby etapu zakončili v ulicích samotného města Leon. V neděli od 12:18 (GMT-6) pak Mexická rallye vyvrcholí erzetou zvanou Derramadero Power Stage, po které následuje slavnostní vyhlášení výsledků nedaleko servisní oblasti ve městě Leon.

Latvala vloni Mexickou rallye poprvé vyhrál, zatímco Hänninen v Mexiku startoval pouze jednou, a to v roce 2011. Oba jezdci se na tuto soutěž připravovali na šotolině ve Španělsku. V pozici vedoucího jezdce šampionátu vyrazí Latvala na trať úvodní etapy jako první, zatímco ve druhé a třetí etapě budou jezdci z předních příček startovat v opačném pořadí.Související obrázek

Tommi Mäkinen, šéf týmu:
„Většinu testování jsme absolvovali právě na šotolině, takže si na tomto povrchu před cestou do Mexika docela věříme. Ale stále se tu vznáší jeden otazník: kombinace vysoké nadmořské výšky a vysokých teplot. Vloni jsme testovali na šotolině ve Španělsku, kde panovaly teploty až 40 stupňů Celsia a také inženýři odvedli spoustu práce, aby motory na vysokou nadmořskou výšku připravili, ale dokud tyto podmínky nezažijete na vlastní kůži, nikdy nevíte, co vás čeká. Od vítězství ve Švédské rallye jsme jako ve snu, ale jsme profesionálové, takže zůstáváme stát nohama pevně na zemi. Dobře víme, že těžké chvíle mohou velmi rychle a snadno vystřídat okamžiky štěstí, a proto teď pracujeme ještě více než kdy dřív. Nejlepší zpráva je, že rallyový šampionát je teď velmi vyrovnaný a všechny týmy jsou schopné zajíždět nejrychlejší časy. Myslím, že to je pro náš sport jako celek skvělé.“

Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10):
„Tuto soutěž jsem vloni vyhrál, takže mám na Mexiko velmi hezké vzpomínky, ale také si dobře pamatuji, proč se nám to povedlo. Startoval jsem z dobré pozice, ke konci startovního pole, takže jsem využil čistší trať a vypracoval si veliký náskok, zatímco soupeři, kteří jeli přede mnou, se hodně trápili. Letos to bude přesně naopak! Za takovýchto podmínek se musíte snažit vytěžit maximum a já budu opravdu moc spokojený, když skončím do pátého místa. Od Švédska se pro mne nic nezměnilo, ale myslím, že toto jen zdůrazňuje důležitost faktu, že se musíme neustále snažit zajet co nejlepší výsledek a udržet si naši výkonnost. Pokud se nám to podaří, můžeme být na konci roku v celkovém hodnocení šampionátu na slušné pozici, přestože pro úplně první sezónu to opravdu nebyl náš cíl. V Mexiku vždy panuje skvělá atmosféra, fanoušci mi vloni říkali „La Bala“, což znamená „střela“, takže doufám, že je letos nezklamu!“

Juho Hänninen (jezdec, vůz č. 11):
„Na Mexické rallye jsem startoval jen jednou, a to už hodně dávno, ale moc se mi tato soutěž líbila. Na šotolině jezdím rád a myslím, že v pátek, kdy pojedeme dlouhé erzety, jakou je El Chocolate, by to mohla být pro mě dobrá příležitost. Měl bych mít příjemnou startovní pozici a musím z toho vytěžit co nejvíce. Švédská rallye pro mě osobně nebyla moc dobrá, ale myslím, že jsem se naučil, že příště musím být v jistých situacích chytřejší, především v tom, abych byl po testování dobře připravený. Můj test před Mexikem byl velice dobrý, změnili jsme na závěsu auta některé věci, ale nic zásadního, a myslím, že se blížím k tomu, abych se vrátil ke stejnému sebevědomému pocitu z auta, které jsem měl po testu v Monte Carlu. Inženýři odvedli na motoru opravdu neskutečný kus práce, myslím, že by nám ani nemusely vadit vysoké nadmořské výšky a doufám, že tedy nebudu muset příliš měnit svůj jezdecký styl.“

Datum zveřejnění

7.3.2017

Zdroj informací

Autor

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.6361 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál