Stačí se ohlédnout 13 let zpět kdy dominoval 7-dmi násobný mistr Sebastian Loeb s Citroenem nebo poslední léta Sebastian Ogiera s Volkswagenem kdy pokaždé udávali tempo. Za vyrovnanějšími souboji se je potřeba podívat do let 2004/2005 kdy byly v době WRC na startovním roštu vyrovnané týmy Ford, Subaru, Peugeot, Citroen a Mitsubishi kdy měli šanci na vítězství. Například v roce 2001 se rozhodovalo až na poslední rally sezóny Network Q Rally of Great Britain, kde se legendární Colin McRae připravil havárií z prvního místa o titul ve prospěch krajana Richarda Burnse.
Teď by se to mohlo vrátit do starých časů, protože např. šéf M-Sportu Malcolm Wilson letošek vidí jako nejvyrovnanější za celou svou kariéru týmového šéfa. "Když vezmeme letošní nové pravidla, tak je neuvěřitelné, jak si jsou týmy vyrovnané. Všechny čtyři týmy jsou si strašně blízko. Určitě lze prohlásit, že nás letos čeká neuvěřitelně vzrušující sezóna," nechal se pro britský Autosport slyšet šéf M-sportu.
S šéfem Fordu souhlasí i šéf staronového účastníka v MS a vítěze Švédské rally Toyoty Tommi Mäkinen: "Auto jsou strašně vyrovnaná. To je velmi dobrý stav pro šampionát, podobnou úroveň soupeření potřebujeme. Co může být zajímavější než letošní počet jezdců s různými auty bojujícími o vítězství?" Třetí v pořadí Hyundai jisto jistě flintu do žita rozhodně nehází, protože Thierry Neuville dostatečně prokázal že rychlost I20 WRC je konkurence schopná "Dlužíme soupeřům odvetu a jsme připraveni na ní začít od příští soutěže pracovat. V mezičase je vhodný čas pro to, aby použil rčení: nezáleží, jak hluboko padnete, ale jak vysoko se ze dna dokážete odrazit zpět."
Citroen se zatím drží v povzdálí, protože řeší hlavně potíže s novou C3 WRC na které mají problém s řízením. Úspěšný tým posledních dvou dekád má na kontě bohužel jen jednu vyhranou RZ zásluhou Stéphana Lefebvra z monacké rally. Ale Malcolm Wilson Francouze rozhodně nepodceňuje: "Je fér říct, že všichni čekali, že Citroen bude mezi nejlepšími nebo rovnou nejlepší. Vzali si rok mimo šampionát, aby se věnovali vývoji auta. Ale poslouchejte, oni budou zpět. O tom nepochybujte," uzavírá Malcolm Wilson.