Yves Matton: Máme co dělat

Yves Matton: Máme co dělat

Dvě soutěže, pouhých 26 bodů do hodnocení značek a ztráta 14 na předposlední Hyundai či plných 47 na vedoucí M-Sport. Taková je vizitka Citroen racingu po Rallye Monte Carlo a Švédské rally. Když si navíc vezmeme v úvahu, že oproti oběma zmíněným týmům měl versailleský celek roční přestávku od MS a mohl se jen věnovat vývoji nové C3 WRC, tak lze říct, že někde je chyba. To začíná přiznávat i Yves Matton, podle nějž musí Citroen racing začít pracovat ještě usilovněji a zaměřit se na vylepšení vozu. Ten zejména ve Švédsku ve druhé etapě moc nepotěšil své jezdce, když se jak Kris Meeke, tak Craig Breen nechali slyšet, že zadní část auta se chová nepředvídatelně.

Výsledek obrázku pro Citroen c3 WRC

V neděli se Kris Meeke v průběhu předposlední zkoušky neudržel a po menším přetočení následovaném couváním nenacházel pro auto slušných slov. O tom ostatně svědčí slovní výměna posádky. Meeke: "Já s tím, do prdele, nepojedu." Paul Nagle se svého jezdce snaží uklidnit zmínkou o tom, že jde už jen o to, dovézt auto až do stopky, ale Meeke kontruje: "Ne, já s tím prostě nepojedu." Pak ještě následovalo několik nadávek a zbytek zkoušky bylo z onboardu vidět, že už Meeke s Naglem nejeli úplně naplno. V PowerStage si pak dali alespoň drobounkou náplast dvěma bonusovými body, které zatím tvoří veškerý bodový zisk posádky a to určitě není něco, co před sezónou plánovali.

"Všichni jsme si dobře vědomi toho, co potřebujeme zlepšit, abychom byli konkurenceschopní. V přípravě na nadcházející soutěže budeme dřít ještě usilovněji," říká šéf Citroen racingu Yves Matton a pokračuje, "je zřejmé, že abychom v určitých podmínkách z auto vydolovali veškerý potenciál, je ještě potřeba odvést nějakou práci. Ve Švédsku jsme byli rychlí při prvních průjezdech, ale pořád ještě musíme zjistit, proč se jezdci ve druhých průjezdech necítili v autě dobře," dodává šéf francouzského týmu.

Yves Matton zároveň věří, že po dvou specifických soutěžích nastane změna k lepšímu a že také povrch nadcházejících soutěží bude Krisi Meekovi mnohem více vyhovovat. Stojí za zmínku, že bez započtení letošního roku se Meeke ve Švédsku ukázal jen třikrát v kariéře a s výjimkou loňského roku, kdy v první etapě bojoval o vedení to nikdy nebyla žádná sláva. "Když se střídaly povrchy, tak se Kris necítil v autě úplně uvolněně. V takových podmínkách se špatně získává jistota. V Mexiku je povrch zkoušek mnohem stabilnější a míň se mění, takže je velká šance, že se Krisova situace změní," dodává Yves Matton.

Datum zveřejnění

20.2.2017

Zdroj informací

ewrc.cz

Autor

Jakub (Kuře) Kura

Reklama

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!
Předplatitelé Oldtimeru mají 10% slevu!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.79 seconds.
Redakční systém Orancon naprogramoval Vítězslav Dostál