Monte Carlo 2017 a zase ten Ogier

Monte Carlo 2017 a zase ten Ogier

Dnešním dnem skončila slavná  Rallye Monte Carlo. V dnešní etapě bylo původně v plánu odjet čtyři testy, ale bohužel kvůli divákům organizátoři zrušili průjezd RZ16. RZ15/17 která se jela známím průsmykem Col de Turini se nic nezměnilo. Po včerejší etapě kdy v poslední zkoušce dne se do čela soutěže dostal Ogier, terý měl velký náskok na týmového kolegu Tänaka na druhé příčce. Úspěšnou premiéru Toyoty WRC zajišťoval Latvala třetím místem. Dnes na závodníky čekali tedy jen tři RZ které mohly přinést ještě změny, jak je na Monte zvykem.

V první části 3. etapy začal nejlépe Sordo, který byl posledním  jezdcem Hyundai bojujícím o přední příčky stáhnul čtyři sekundy na čtvrtého Breena. Mnohem důležitější pro vývoj na čele výsledkové listiny byly problémy Tänaka, jehož Fiestě začal zlobit motor a Estonec dojížděl do stopky pouze na dva válce. To ještě jeho druhou příčku neohrozilo, ale následně musela posádka svůj vůz opravovat na přejezdu, nestihla přijet na čas do časovky další RZ a připsala si 50 sekund penalizace. A když auto zlobilo i na prvním průjezdu přes Col de Turini, ztratil Tänak další minutu a půl a propadl se na třetí příčku za Latvalu. Fin tak v polovině dne byl na stříbrném postu na svým bývalým týmovým kolegou Ogierem, třetí byl již zmíněný Tänak, na čtvrtou příčku se posunul Sordo a Breen byl pátý.

Situace byla stabilizovaná i ve WRC2, kde si vzhledem k rozestupům posádky hlídaly svá umístění, což znamenalo, že v prvních průjezdech se o nejrychlejší časy podělili Mikkelsen s Kopeckým a nadále ve vedení zůstával norský pilot o tři minuty přes českým reprezentantem. Další dvě a půl minuty nazpět byl třetí Bouffier, který byl nejrychlejším jezdcem s Fiestou R5 a o tři minuty byl před oficiálním pilotem M-Sportu Camillim. Ten za sebou dokázal držet krajana Gilberta s dalším Fordem. V rámci klasifikace třídy RC2 se Tidemand dotahoval na třetího Bouffiera, jinak se pořadí na čele krylo s WRC2.

Jak již naznačil první odstavec, druhý průjezd zkoušky Luceram – Col St Roch byl zrušen kvůli divákům a do konce soutěže zůstal jen poslední průjezd přes Col de Turini. Pro něj začalo sněžit a zatímco u startu bylo sucho, ve vyšších pasážích trati to začínalo s průběhem zkoušky bělat a později startující měli na trati vrstvičku sněhu, což vedlo k dramatičtějšímu sjezdu do cíle. Jelikož šlo o poslední zkoušku soutěže, rozdávaly se tady také bonusové body, které byly poprvé podle nového formátu, kdy bonus bere hned pětice nejrychlejších. Vítěz si své bodové konto rozšíří o pět bodů, druhý nejrychlejší o čtyři a tak dále až k pátému času za jeden bod.

Panující podmínky se silně podepsaly na nejrychlejším čase Thierryho Neuvilla na PowerStage, protože Belgičan startoval mezi prvními, využil podmínek na trati a získal největší bonus. Druhý největší bonus pak připadl Lefebvrovi a dokonce Hänninen, který pojal poslední zkoušku hodně výletně zaznamenal třetí čas. Tolik k vlivu podmínek. Čtvrtý na PowerStage zajel Evans a pátý byl Sordo.

Pro celkové výsledky už PowerStage žádné změny nepřinesla, takže v táboře M-Sportu může začít velká oslava, protože hned při první startu dokázal Ogier přivézt svému novému týmu vítězství. To slaví cumbrijský tým poprvé od Welšské rally 2012, takže už to je nějaký pátek. Druhou příčku vybojoval Latvala a napodobil debut Volkswagenu, který svého času také dojel na RMC jako druhý. Třetí příčku uhájil i přes problémy s autem Tänak, jemuž zbylo 40 sekund náskoku na čtvrtého Sorda. Španěl dokázal porazil o 12 sekund Breena, který však se starou DS3 WRC zanechal velmi dobrý dojem. Šestý dokončil Evans, jehož v lepších výsledcích zabrzdily slabší první dva dny a sedmou příčku bral Mikkelsen s Fabií R5. Osmý byl Kopecký, finišem se do TOP 10 dokázal vrátit Lefebvre a desítku uzavřel Bouffier.

Ve WRC2 se už na PowerStage nic nezměnilo, když si Mikkelsen pohlídal svůj náskok, zvládl bez problému projet i poslední test a s náskokem téměř tří a půl minuty zvítězil. Pro Škodu motorsport jde o zisk vytouženého vítězství, protože dříve vyhrál ve WRC2 jen Sepp Wiegand s týmem německého importéra a v dobách, kdy se jelo Monte jako IRC, tak se nejvíce český tým zapsal prokaučovanou volbu obutí. Úspěch mladoboleslavských stvrdil druhým místem Kopecký, který měl najetý pohodlný náskok na Bouffiera.


1. Ogier S. - Ingrassia J. (Ford Fiesta RS WRC) 4:00:03.6
2. Latvala J. - Anttila Miikka (Toyota Yaris WRC) +2:15.0 
2. Tännak O. - Mölder R. (Ford Fiesta RS WRC) +2:57.8
4. Sordo D. - Martí M. (Hyundai i20 Coupe WRC) +3:35.8
5. Breen Craig - Martin Scott (Citroën DS3 WRC) +3:47.3
6. Evans E. - Barritt D. (Ford Fiesta WRC) +3:35.8
7. Mikkelsen A. - Jaeger A. O. (Škoda Fabia R5) +9:32.7
8. Kopecký Jan - Dresler Pavel (Škoda Fabia R5) +12:58.1

 

 

Datum zveřejnění

22.1.2017

Zdroj informací

ewrc.cz

Autor

Miroslav Frouz

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2987 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál