VW otáčí, nové Polo GTI WRC nakonec do závodů nastoupit může. Stačí „drobnost”

VW otáčí, nové Polo GTI WRC nakonec do závodů nastoupit může. Stačí „drobnost”

Měsíc staré rozhodnutí koncernu VW bylo přehodnoceno. U ledu nemusí skončit ani jeden sportovní projekt, nesmí však stát žádné peníze.

 

 

Na přelomu října a listopadu zalila fanoušky motorsportu koncernových značek opravdu ledová sprcha. Nejprve Audi oznámilo, že se stahuje ze světa Le Mans, posléze pak Volkswagen hodil ručník do rallye ringu. Vypadalo to, že v obou případech je odchod definitivní - Němci oznámili, že již vyvinuté Polo GTI WRC dají k ledu a navíc nepočítají s prodejem či pronájmem hotových aut soukromým týmům. Tohle je ovšem minulosti.

Nyní to vypadá, že soutěžní speciál postavený dle nových pravidel by nakonec mohl do příští sezóny nastoupit. Jistý náznak věcí budoucích jsme tu měli již v minulých dnech, kdy šéf vývoje značky Frank Welsch potvrdil, že Polo WRC pokračuje v testech (s bývalým šampiónem Marcusem Grönholmem za volantem) a bude homologováno. To zdánlivě nedávalo smysl, však proč investovat do homologace stroje, který nikdy nemá nastoupit? Teď už je v této věci jasněji.

Důvodem pokračujících příprav je, že Volkswagen nakonec zvažuje odprodej připravených vozů privátním týmům. Těm dokonce nabízí podporu a možnost „zapůjčení“ těch zaměstnanců, kteří měli na starosti nejen vývoj, ale také veškeré provozní aktivity. Podmínka je jediná - aby byl případný zájemce o koupi hotových aut ekonomicky zajištěný do té míry, aby Volkswagenu nehrozilo, že si podfinancovanou účastí v seriálu utrhne ostudu.

 Pro šéfa motorsportu automobilky Wolfganga Dürheimera je nyní návrat Pola na závodní kolbiště prioritou číslo jedna. „Pracuji na tom, neboť jsem neustále podporoval myšlenku mít naše vozy na startu i přes odchod továrního týmu. Nejdůležitější ovšem je, aby nás tento projekt nestál ani korunu. Pokud se ovšem podaří uzavřít tu správnou dohodu, pak budeme nápomocni, jak jen to půjde. Cokoliv budou chtít, naše zkušenosti jsou k dispozici.“

„Doufám, že se podaří dohodu uzavřít a tým bude v lednu v Monte Carlu a podaří se mu soupeřit v rámci celého šampionátu. Pokud se to povede, bude to úžasný příběh - tým bude považován za outsidery a vítán fanoušky. Pokud přitom vše udělají správně, bude z toho neuvěřitelná pohádka,“ dodává Dürheimer. Spekulace přitom naznačují, že zájem by mohl mít vítěz Dakaru Nasser Al-Attiyah.

Zatím není jisté, zda by tento světový šampión s financemi pocházejícími z Kataru či od Red Bullu provozoval několik speciálů či pouze jeden. Stejně tak je otázkou, kdo by se usadil do kokpitu. Kontrakt Sébastiena Ogiera byl zrušen, přičemž je otázkou, zda by se vrátil do stáje bez jasného zázemí. Kromě toho již navázal jednání s Fordem, Citroënem a Toyotou.

Nejasno je také okolo speciálů Audi LMP1. Rovněž ty jsou prý připraveny pro převzetí privátními týmy, nicméně dle Dürheimera to není v tomto případě tak jednoduché. „Zájem tu je, ale vše je složitější než situace okolo WRC - tyto vozy jsou na zcela jiné technologické úrovni než cokoliv jiného v závodním světě, a to včetně monopostů F1.“

Audi by tedy muselo s týmy spolupracovat na mnohem užší úrovni než Volkswagen se soukromníky v rallye, neboť zapotřebí jsou velké zkušenosti. Opětovně však platí podmínka týkající se nulových nákladů pro VW, jejichž redukce byla ostatně tím důvodem, proč obě koncernové značky svět motorsportu opustily.

Datum zveřejnění

6.12.2016

Zdroj informací

Autor

Miroslav Frouz

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.233 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál