Suverénní Scuderia Praha: Titul z prvního českého závodu 24H zůstává „doma“

Suverénní Scuderia Praha: Titul z prvního českého závodu 24H zůstává „doma“

Druhý rok po sobě nenašlo Ferrari českého týmu Scuderia Praha na Masarykově okruhu přemožitele. Posádka v „mezinárodním“ složení Jan Písařík – Josef Král – Tom Onslow-Cole a Peter Kox suverénně ovládla historicky první český závod na 24 hodin v Brně.

Brněnským vítězstvím prolomila Scuderia Praha nepříznivou sérii nedokončených závodů 24H Series, která ji letos provázela. Vítězové najeli po Masarykově okruhu za čtyřiadvacet hodin 646 kol odpovídajících 3490 kilometrům. Celkem devatenáctkrát pak zajížděli na výměnu pneumatik spojenou s tankováním nebo se střídáním jezdců.

Zhruba třetinu závodu tým bojoval o první místo s třemi dalšími posádkami nejprestižnější třídy A6 určené pro vozy GT3. Zatímco soupeři postupně ztráceli čas kvůli technickým závadám, pražským tým závodem prošel bez větších komplikací a od 237. kola se definitivně usídlil na prvním místě a náskok zvýšil až na konečných 38 kol na druhý tým klasifikace, švýcarský Hofor-Racing.

 

Drama ve finále: Slováky zradilo auto 8 minut před koncem

Třetí místo pak obsadilo „sesterské“ Ferrari pražského týmu jezdící ve slovenských barvách RPD Racing. Osm minut před koncem závodu zdramatizovala boj o stupně vítězů technická závada na pravém předním kole, která Ferrari 458 Challenge slovenského týmu poslala předčasně do boxů. Čtvrtá posádka už ale nedokázala náskok RPD Racing stáhnout a skončila pod stupni vítězů s odstupem pěti kol.

Čeští fanoušci pak sledovali i dvo vozy KTM X-BOX GT4 českého týmu RTR Projects a rakouských True-Racing, za které startoval Tomáš Enge. Rakouská posádka hned po začátku závodu několikrát opravovala poškozené poloosy a propadla se až na konec startovního pole, bezchybnou jízdou v závěru ale stahovala náskok a ve své třídě SP2 nakonec dosáhla na výborné třetí místo. Český RTR Racing pak skončil ve třídě SP3 na pátém místě.

 

Jedenapůlkrát kolem planety za čtyřiadvacet hodin

Celkem bylo v cíli klasifikováno 21 vozů, celé startovní pole pak dohromady odjelo 12 536 kol odpovídajících 67 732 kilometrům. To je víc jak jedenapůlnásobek obvodu planety země. A kdyby tuto porci měli závodníci najezdit například na trase z Brna na legendární francouzský okruh 24H Le Mans, ujeli by ji víc jak 47krát. „Podařilo se nám do Brna dostat nejlegendárnější automobilový závodní formát všech dob. Viděli jsme napínavý závod korunovaný úspěchem české posádky. A na tribunách s námi celých čtyřiadvacet hodin zůstaly stovky nadšených fanoušků. Pro mě byl tento závod pravým vrcholem letošní automobilové sezony na Masarykově okruhu,“ zhodnotila Hankook 24H Epilog Brno výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Změny v kalendáři: přesunutá vzpomínka na Marca Simoncelliho a Den otevřené dráhy příští víkend Kvůli rozšíření závodu Epilog na čtyřiadvacetihodinový formát musel Automotodrom Brno upravit kalendář akcí letošního roku. Nejvíc se změna dotkla vzpomínkové akce na Marca Simoncelliho, která byla vždy spojena s pokusem o překonání rekordu v počtu motorek na dráze a motocyklovými jízdami veřejnosti.

„Akci jsme přesunuli do nejbližšího možného víkendového termínu, tedy na 28. října. Vzhledem k tomu, že je v té době riziko horšího počasí, akci uspořádáme pouze jako vzpomínkovou jízdu. Pro návštěvníky připravíme jako každý rok účastnické samolepky, cílem není ale překonávat rekordy, jen zavzpomínat na fenomenálního závodníka, který před pěti roky v Brně poprvé stál na podiu v MotoGP a ještě téhož roku zahynul po nehodě v závodu MotoGP v Malajsii,“ vysvětlil marketingový ředitel Automotodromu Brno Michal Klouda.

Už příští neděli se pak s motoristickou sezonou na Masarykově okruhu rozloučí automobilová veřejnost. Tradiční Den otevřené dráhy organizuje Automotodrom Brno společně s Radiožurnálem. Kromě volných jízd na dráze čeká návštěvníky i doprovodný program zaměřený na bezpečnost silničního provozu. Zároveň se v paddocku Masarykova okruhu koná i soutěž Cestářské rodeo, ve které své schopnosti před nadcházející zimou prověří silničáři z České republiky i ze Slovenska.

Datum zveřejnění

17. října 2016

Zdroj informací

AUTOMOTODROM BRNO, a.s. a Motorsport-Ing.

Fotogalerie

Výběr jazyka

Test Motoru

MotorCheckUp
Rychlý test pro všechny motory!

Facebook

Naše projekty

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:
Page generated in 0.2667 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál