Uplynulý víkend se jely poslední závody Evropského poháru cestovních vozů, Petr Fulín po taktické bitvě ze strany soupeřů končí na druhém místě tabulky.
Na trať v Itálii přijížděl český závodník se shodným množstvím bodů jako jeho hlavní soupeř Kris Richard, po kvalifikaci se navíc ujal vedení o jeden bod. Jenže v prvním závodě se po startu ocitl v bloku Richarda a jeho kolegy Aku Pellinena a i kvůli maximálnímu kompenzačnímu závaží nakonec skončil čtvrtý. Ve druhém závodě tak musel Fulda umazávat dvoubodové manko.
Svou úlohu v posledním klání sezóny začal Petr Fulín plnit okamžitě – nedlouho po startu se dostal do čela a první pozici hlídal až do konce. Jenže Pellinen a Richard se probojovali na druhou a třetí pozici, a tak mohli v závěru uplatnit poslední dostupný trumf: Pellinen na příkaz týmu přepustil Richardovi druhé místo, čímž mu daroval vítězství v seriálu. Švýcar se na Fuldu bodově dotáhnul a v takovém případě rozhodoval ne počet vítězství, ale dokonce až vyšší množství druhých míst v sezóně. Paradoxem osudu budiž fakt, že právě nesportovně darované druhé místo bylo rozdílem, který rozhodl.
„Co k výsledkům říct, jsem lidsky zklamaný. Kvůli rozhodnutí komisařů na Slovensku a v Portugalsku jsme museli bojovat až do posledního závodu, před startem prvního testu v Imole nás navíc zaskočilo rozhodnutí zpomalit seaty vyšší světlou výškou, takže naše příprava nastavení byla rázem k ničemu. Více než výkony na trati rozhodovala politika, strategie a režie, mrzí mě to kvůli partnerům, sponzorům a fanouškům, kteří za námi stáli celý rok. Nechci se tím nechat ovlivnit, závodění je to, co mě baví a proč jsme tady. Všem, kteří s námi byli v Imole, moc děkuji, vážím si i podpory na dálku prostřednictvím esemesek a Facebooku,“ říká Petr Fulín.
Odhlédneme-li od celkového skóre, jaké byly samotné závody z pohledu českého jezdce? „V prvním závodě jsem jel na jistotu, na rovinkách jsem hondám nestačil. Druhý závod byl otevřený, v úvodních kolech mi to vyšlo a boj o rychlá kola a udržení prvního místa jsem si užil. Rozhodnutí, která učinili ostatní, ovlivnit nemůžeme. Život je krátký, a tak se budeme raději dívat na to, co nám dal,“ hodnotí Fulda uplynulý víkend.
Vítězství ve druhém závodě v Imole bylo 21. úspěchem Petra Fulína v Evropském poháru cestovních vozů. O tom, jestli ho v příští sezóně budeme v ETCC sledovat znovu, se ještě rozhodne.
Výsledky prvního závodu v Imole (S2000):
Výsledky druhého závodu v Imole (S2000):
RICHARD Kris (che) Honda Civic team Rikli motorsport ambiance portrait FULIN Petr (cze) Seat Leon 2000 team Krenek motorsport ambiance portrait PELLINEN Aku (fin) Honda Civic FB TCR team Rikli Motorsport ambiance portrait during the 2016 ETCC European Touring Car Championship & GT Tour race at Imola, Italy from october 1 To 2 – Photo Jean Michel Le Meur / DPPI
Celkové pořadí šampionátu (S2000):
3. října 2016
Vladimír Rybecký